anoniem Geplaatst: 29 juni 2004 Delen Geplaatst: 29 juni 2004 Dag, Mijn Alcatel Speedtouch 510 ethernet modempje is sinds enkele dagen een heel hoge piep aan het geven. Electriciteit eruit, piep weg. Verder functioneert hij nog goed. Helpdesk provider: dit hoor ik 2 maal per week, hij is het op aan het geven. Ik: niet een beetje snel? Na anderhalf jaar al? Hij: ja, hoor het enkele keren per week. Modem geleverd door KPN, die mij naar de provider verwees, die mij naar een 0,70 ct p.m. helpdesk 0900 nr verwees met franstalige antwoordmachine, waar ik 10 min. wachtte a 0,70 ct en nog steeds niemand aan de lijn had. Dit zou de helpdesk van leverancier of fabrikant zijn. Op internet amerikaanse site met inderdaad deze modem, heeft geen enkele zin natuurlijk daarmee contact op te nemen. Weer KPN gebeld, aangezien zij de modem leveren moeten zij support geven, ditmaal een intelligentere figuur aan de lijn, die meldde dat de garantie wat hun betreft 1 jaar is, en "hij deze klacht nog nooooit gehoord had". Nee, nee. Namens hem een klacht ingediend. Gaat om een betaalde modem, geen gratis ding. Ik vind 1,5 jaar wel een korte levensduur. En ik koop zoiets dus nooit meer bij KPN. Ze probeerden me steeds af te schuiven naar de provider, terwijl zij zelf hem leveren. Geen enkele support at all. Voel me opgelicht. Was een dure modem. :evil: :x :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2004 volges mij hebben we hierzo dezelfde en die werkt zeker wel al een dikke 2 jaar, nog nooit een piep ofzo uitgehad. Het is dus niet zo dat elke alcatel ... na een anderhalf jaar kapot is Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2004 Nee, maar de helpdesk van de provider krijgt deze klacht volgens eigen zeggen, 2 x per week binnen. ..En dan is dit slechts 1 van de zoveel helpdeskmedewerkers. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2004 Je hoort wel vaker ' wilde' verhalen over deze spedtouch serie. Inidien de helpdesk zoveel klachten ontvangt hierover, dan mag je toch ook wel wat ondersteuning van hen verwachten hoor ! Hoe lossen zij dat dan met die overige klanten op ? Sturen ze die ook allemaal naar een franse helpdesk ? Dan houden ze niet veel klanten over denk ik, dus of die helpdeskmedewerker heeft zitten overdrijven of er is iets heel erg fout. Maar hoe het ook zit, als dat ding nog maar 1,5 jaar oud is heb je nog wel garantie hoor. Dergellijke apparaten hebben minimaal 2 jaar garantie volgens de wet. Om je garantie te claimen moet je bij de leverancier zijn en hoewel KPN die modems levert (weet niet hoe dat zit, maar dat zeg jij) moet je denk ik toch bij de provider zijn, want daar sluit jij je diensten af. Dus de provider is verantwoordelijk voor de geleverde dienst en hardware en als de provider er voor kiest om KPN de modems te laten leveren is hun zaak, dat zoeken ze dan verder maar bmet KPN uit. Welke provider is het btw ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 juni 2004 Ja, de provider stuurt mensen allemaal naar die Franse helpdesk. Telefoonnummer weten dat ze me gaven? Hier komt 'ie: 0900-2375457. "Meer kunnen ze niet doen" zeggen ze. Ja, de modem is geleverd door KPN. Die hebben hem opgestuurd. Dat heb ik dus niet beweert, dat is zo. Ik dacht ook dat ik wat meer support mocht verwachten van de provider. Maar die wimpelen dat zeer ontspannen af, net of het hun zaak niet is. Juist omdat dergelijke apparaten 2 jaar garantie hebben volgens de wet, heb ik een klacht ingediend bij KPN. Ik denk dat ik bovendien de CONSUMENTENBOND in ga lichten, die hebben juristen voor dit soort dingen, wellicht maken die met wat juridisch gooi en smijtwerk meer indruk bij mijn provider dan de klant. Is dat betaalde lidmaatschap van die bond ook eens ergens goed voor. Sorry als ik aangebrand lijk. Dat ben ik wel een beetje, omdat dit soort dingen me veel te veel voorkomt. Steeds opnieuw je recht afdwingen, ik had beter advocaat kunnen worden. Ik wordt er doodziek van. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 30 juni 2004 Welke provider heb je dan ? Voor de garantie moet je toch echt bij de provider zijn. Jij hebt een overeenkomst gesloten met de provider, en ook bij hen het modem besteld. Dat vervolgens de provider KPN inschakelt om de modems te leveren is hun zaak. Je moet dus bij de provider zijn voor de garantie, tenzij je het modem zelf ergens anders hebt gekocht. Je kunt wel boos op kpn zijn, maar die zijn hiervoor niet verantwoordelijk. Kpn levert het modem aan jouw, voor jouw provider...dus kpn levert technisch gezien het modem aan de provider, jouw provider heeft een overeenkomst met kpn. Indien er dus wat aan het modem zou mankeren, dan moet de provider dat met KPN regelen, dus jij moet dit met de provider regelen. Op zich is KPN hier dus juist bezich. Welke provider heb je, dat is wel belangrijk om te weten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2004 Er is aan KPN betaald, zij hebben de modem aan mij verkocht, uiteindelijk gaven zij toe dat zij de "garantie" moeten leveren. U heeft het dus fout. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2004 [quote:3aae8769b6="pol1"]Er is aan KPN betaald, zij hebben de modem aan mij verkocht, uiteindelijk gaven zij toe dat zij de "garantie" moeten leveren. U heeft het dus fout.[/quote:3aae8769b6] Ok, dat zou kunnen..., maar welke provider was het nou ? Ik heb het modem via mijn provider besteld en ik zou het ook aan de provider moeten betelen indien er geen 'gratis modem' actie liep. Toch ben ik wel erg benieuwd wie jouw provider is, want hun service is ook niet bepaald je van het. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen