anoniem Geplaatst: 28 juli 2004 Delen Geplaatst: 28 juli 2004 Hoi, Ik heb een servertje: asrock mobo, 512 kingston, duron 800 met 2 * 80gig 8mb ata133 schijfjes in deels raid 0 striping (softwarematig) met slackware 10.0 er op. deze staat er nog maar een week en moet nog veel installeren, maar vooralsnog zit werkt er alleen nog appache op. maar het probleem is dat de harde schijven onbehoorlijk heet worden. Hoe heet mag een harde schijf worden (mag je je vingers aan kunnen branden) kunnen harde schrijven hierdoor beschadigen. groetjes emiel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2004 Als je je vingers er aan brand is ie wel erg heet, lijkt mij ook niet gezond voor zo'n harddisk. Moderne schijven kunnen overigens wel behoorlijk heet worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 juli 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 juli 2004 De schijven moeten niet warmer worden dan zo'n 50 - 55 graden. Bij moderne schijven kun je trouwens de temp meten met een programma, ik weet zou gauw niet of er ook zo iets bestaat voor linux, maar voor windows kun je met bijvoorbeeld sisoft sandra de temp van je harde schijf uitlezen. Hoe zit het trouwens met de koeling van de rest van de pc, kun je wellicht een extra fan, die lucht uit de kast blaast plaatsen, om een betere luchtstroom op gang te brengen? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen