anoniem Geplaatst: 12 juni 2004 Delen Geplaatst: 12 juni 2004 Als ik op mijn pc (XP) NFS underground online wil spelen, dan krijg een een melding dat ik een firewall aan heb staan. Ik heb de firewall van Xp altijd uitstaan. Maar in mijn modem (Speedtouch 510) zit een geïntegreerde firewall. Wie weet hoe ik deze (tijdelijk uit kan zetten?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2004 moet je niet de poorten openzetten? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2004 Welke poorten en hoe doe ik dat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2004 Er is op de website van je provider een link naar de actuele instellingen. Naar mijn weten staat daar ook een poort dtandaard uitgeschakeld, ivm de veiligheid voor je pc mbt hackers. Op die site kun je hem dan aan of uitzetten. Ook ik heb dezelfde modem, en dan kun je hem vinden op je pc in netwerklocaties (icoontje van een tv) als je er dan op dubbelklikt kom je ook in de modeminstellingen. Hoe dit precies gaat weet ik niet, maar wellicht vindt je dit in de handleiding van het modem. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2004 er staat niets in de handleiding van KPN bij mijn modem, als ik de instellingen van de modem bekijk (tis in het engels) kan ik het ook nergens vinden. Zou dit te maken kunnen hebben met NAPT/NAT????? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2004 [quote:af1b3fd5a4="Crazypjs"]Zou dit te maken kunnen hebben met NAPT/NAT?????[/quote:af1b3fd5a4] Ja dat is het, daar staat als het goed is wel wat over in de KPN handleiding, daar heb ik het ook uitgehaald... NFS Underground gebruikt UDP poorten 3658 en 3659... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2004 Volgens mij moet je dan DMZ (demilitarized zone) inschakelen. Daarmee omzeil je de firewall. Dan wel zelf een firewall installeren b.v. Zonealarm :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2004 http://www.speedtouch.com/pdf/510/st510_guide_nl.pdf Vanaf pagina 30 wordt het interessant voor je, vanaf pagina 32 helemaal en op pagina 35 vind je e.e.a over de NAT instellingen. Goed lezen en proberen, das de beste leermeester. Succes Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen