anoniem Geplaatst: 31 mei 2004 Delen Geplaatst: 31 mei 2004 Vraag voor een kennis van mij. Hij wil graag DVD-films bekijken op zijn computer. Dit is een PIII-450, 256 mb geheugen en een 32 mb grafische kaart. Zal dit soepel draaien ? zonder haperingen tijdens het afspelen van films? Nou zijn de kosten van een DVD-rom speler niet het probleem,maar zou zonde zijn om eerst z,n hele pc te verbouwen. Wie heeft hier ervaringen mee? PG Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2004 Die PC is snel genoeg. Voor DVD's heb je minimaal een 400 Mhz processor nodig om de boel een beetje soepel te kunnen draaien. Videokaart lijkt mij ook voldoende, ik geloof dat de eis daarvoor maar 8 MB geheugen was. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2004 Draait onberispelijk op die hardware, zelfs 4MB video-geheugen is reeds voldoende. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2004 Zal wel lukken denk ik, en je kan meestal in het programma waar je de dvd's op afspeelt vaak de beeld kwaliteit aanpassen. Dus als ie een beetje hapert dan kun je deze kwaliteit lager zetten. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2004 En veel videokaarten hebben ook een mpeg decoder. Die ontlast de processor. Daar hoef je btw ook niet zo'n hele nieuwe kaart voor te hebben hoor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 mei 2004 bedankt voor de reply, We gaan het proberen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen