anoniem Geplaatst: 25 mei 2004 Delen Geplaatst: 25 mei 2004 Ik had mijn pc laten aanstaan half uurtje later kom ik terug zet me beeldscherm aan zie ik mijn pc vastgelopen staan op hetbeeld van het opstartscherm ik dacht hier klopt iets niet, dus reset. Het enigste wat mijn pc nu nog doet is om de paar seconde een pieptoon geven, verder gaat die niet verder, wat zal hier de oorzaak van kunnen zijn en hoe is dit op te lossen. Staan namelijk belangrijke gegevens op en geen backup :cry: Ik hoop op een snelle reactie Bvd Ojo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Als je weet welk bios je hebt en je telt de piepjes kun je hier vermoedelijk wel de info halen die je nodig hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 In mijn boekiej van het moederbord stond dat mijn pieptoon: dram geheugen niet gevonden, heb deze opnieuw erin gedaan maar zonder resultaat zal ik hem moeten proberen in een ander slot of iets. Laterss ojo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Heb ik ook gehad, dram modules eruit gehaald en er weer goed stevig ingedrukt. Probleem verholpen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Ik zal het nog wel een x proberen maar het gekke is eerst stond de pc nog aan toen is diej uitgevallen en kon niej verder opstarten en toen was het probleem er opeens dat is dan toch ook vreemd ?>?? laterss Ojo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Zal ik het dram in een ander slot moeten proberen of gaat het dan nog meer problemen geven ? Laters ojo Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Ik heb toendertijd m gewoon indezelfde teruggeplaats, maar je zou t ook op jouw manier kunnen proberen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 gewoon in de eerste bank. En anders ff je geheugen testen op fouten MEMtest ofzo. Heb je geen ander werkgeheugen of heb je 2, probeer dan ze ff afzonderlijk te testen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Blijft toch raar dat die computer eerst wel werkte en na die restart niet meer. Ik neem niet aan dat je die restart met een hamer uitgevoerd hebt? Of zou een loszittend moduletje uberhaupt de oorzaak geweest zijn van die vastloper? 1) Heb je je kast ooit wel verplaatst? 2) Voer inderdaad aub memtest eens uit? Gegroet, Wilhelm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Heb je gecontroleerd of alle randapparatuur (toetsenbord?) goed is aangesloten? Eventueel kan je natuurlijk je harddisk in een andere computer plaatsen en zo je gegevens backuppen. Succes, Harry Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 memtest gaat niet werken als pc geheugen niet herkent.. probeer een ander bankje in je pc.. kan trouwens toch best dat je geheugen opeens kapot is? had ik ook met hardeschijf.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 Ik heb wel eens iets vergelijkbaars gehad. De videokaart was toen stuk. Geeft het scherm nog iets te zien? Zo nee, dan lijkt het me duidelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 mei 2004 [quote:7f78bc4e78="gjsevink"]Ik heb wel eens iets vergelijkbaars gehad. De videokaart was toen stuk. Geeft het scherm nog iets te zien? Zo nee, dan lijkt het me duidelijk.[/quote:7f78bc4e78] Nee, want zonder geheugen laat het scherm ook niks zien. Dus dat zegt niks. De bieb/code zegt duidelijk dat er iets met het geheugen is, dus als hij het niet in een ander bankje doet, probeer dan eens een nieuwe dimm of zet deze in een andere pc om te testen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 mei 2004 Ik heb ongeveer het zelfde gehad en heb toen mijn grafische kaart vervangen. Daarna was het probleem opgelost. Grt, Dig Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2004 ik zit nog effe te denken aan een warmteprobleem. ook geen resultaat na een dag afkoelen ?. Heb je een AMD ?, die zijn daar namelijk gevoeliger voor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2004 Ik zou het eerst maar even zoeken bij het geheugen. Want dit is volgens het moederbord het probleem. :) Probeer dus eens aan ander geheugen te komen. En als je nog garantie hebt bij dell, dan laat je hun dit natuurlijk fixen. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2004 Eeej Mensen Het is opgelost geheugen was verrot. Allemaal bedankt voor jullie reacties. LAterss ojo Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen