Ga naar inhoud

HDD Zwaar probleem

Aanbevolen berichten

Ik heb hier net een nieuwe pc in elkaar gestoken maar er is iets weird aan de hand met hdd ... nadat ik ze geformateerd had en ik xp wilde instaleren komt er altijd een foutmelding met: kan het wisselgeheugen niet wegschrijven ... als ik dan ga zien in fdisk zie ik dat het een dos partitie is van 11 gig die 100 % gebruikt is terwijl het een schijf is van 80 gig is waar normaal niets opstaat. hope you can help me ... thanks, Sven
Link naar reactie
[quote:275e768e5e="@iro"]dat lukt dus niet, als ik boot van de win xp cd zegt hij : kan wisselbestand niet schrijven ...[/quote:275e768e5e] Raar, ik dacht dat hij zelfs nog kon booten zonder harddisk. Hoeveel RAM heb je? En controleer ook de jumpers op de harde schijf, deze kan op een instelling staan voor oude pc's, dan werkt hij als een kleinere hdd. Vindt de bios wel de juiste grootte?
Link naar reactie
het systeem is een amd 2500 + op een matson ms8167c v1.1 mobo, 512 ddr en een ati 9600se der in ... maareuh tis net gelukt ;) kheb terug met fdisk alles verwijderd , nieuwe partitie aangemaakt , gereboot en dan geformateerd ... de fout was het rebooten ... stom van me , maar toch vind ik het raar dat hij in fdisk maar 11 gig ziet... btw: als ik na al die stappen wilde instaleren van xp disk deed hij het nog niet. En van m'n '98 disk wel ... weird ... bedankt nog voor de moeite :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...