anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Ik heb hier net een nieuwe pc in elkaar gestoken maar er is iets weird aan de hand met hdd ... nadat ik ze geformateerd had en ik xp wilde instaleren komt er altijd een foutmelding met: kan het wisselgeheugen niet wegschrijven ... als ik dan ga zien in fdisk zie ik dat het een dos partitie is van 11 gig die 100 % gebruikt is terwijl het een schijf is van 80 gig is waar normaal niets opstaat. hope you can help me ... thanks, Sven Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Om dit soort problemen nou te voorkomen kan je beter de schijf tijdens de installatie van WindowsXP partitioneren en formateren. Dus de WindowsXP CD er in en er vanaf booten. Gooi daarna (in WindowsXP setup) alle partities eraf en maak nieuwe partities. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 dat lukt dus niet, als ik boot van de win xp cd zegt hij : kan wisselbestand niet schrijven ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 [quote:275e768e5e="@iro"]dat lukt dus niet, als ik boot van de win xp cd zegt hij : kan wisselbestand niet schrijven ...[/quote:275e768e5e] Raar, ik dacht dat hij zelfs nog kon booten zonder harddisk. Hoeveel RAM heb je? En controleer ook de jumpers op de harde schijf, deze kan op een instelling staan voor oude pc's, dan werkt hij als een kleinere hdd. Vindt de bios wel de juiste grootte? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 het systeem is een amd 2500 + op een matson ms8167c v1.1 mobo, 512 ddr en een ati 9600se der in ... maareuh tis net gelukt ;) kheb terug met fdisk alles verwijderd , nieuwe partitie aangemaakt , gereboot en dan geformateerd ... de fout was het rebooten ... stom van me , maar toch vind ik het raar dat hij in fdisk maar 11 gig ziet... btw: als ik na al die stappen wilde instaleren van xp disk deed hij het nog niet. En van m'n '98 disk wel ... weird ... bedankt nog voor de moeite :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Jumpers controleren anders is hdd kaput, En misschien ligt het aan het werkgeheugen want als hij bij de installatie al om wisselbestands geheugen gaat vragen heb je of weinig werkgeheugen of er is daar iets mis mee. Heb je hem net nieuw? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Oeps iets te snel geweest :-? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen