anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Nu het wat warmer aan het worden is merk ik dat mijn pc het ook steeds warmer krijgt. Ik wil eigenlijk de pc wat koeler hebben, maar ik heb geen mogelijkheid om een fan aan de voorkant er in te zetten. En zagen zie ik al helemaal niet zitten. Achterin draaien al 2 80*80 fans en op de cpu staat een 92*92fan van Zalmann, die sinds vandaag op volle snelheid draait. [img:42caff146a]http://www.xs4all.nl/~sprang/computer/pict0100.jpg[/img:42caff146a] hebben jullie nog tips om iets aan die temperatuur te doen?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Je zou er sterkere fans in kunnen doen en als ik zo naar de inhoud van je kast kijk dan heeft het misschien wel zin om de draden wirwar een btje op te ruimen, dat kan schelen in tempratuur. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 [quote:fe510ab048="R-bin"]Je zou er sterkere fans in kunnen doen en als ik zo naar de inhoud van je kast kijk dan heeft het misschien wel zin om de draden wirwar een btje op te ruimen, dat kan schelen in tempratuur.[/quote:fe510ab048] Dat laatste had ik zelf ook al aan gedacht, maar was ik nooit echt aan toe gekomen. Zal dat in ieder geval binnenkort eens doen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Best veel fans al ... is dat systeem zwaar OC'ed of zo? Heftige videokaart? Zo warm wordt het toch ook weer niet ... wat zijn je temps dan? Loopt de omgevingstemperatuur in de kamer dan zo op? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Er is helemaal niets geks met het systeem gedaan. En een heftige videokaart is het al helemaal niet (geforce4 mx440) de temperatuur van de processor was altijd rond de 46graden, maar vandaag liep dat al op naar 59. dat van het moederbord weet ik niet, maar vandaag was dat 49 graden. Processor is een AMD Athlon XP 2600. Nu heb ik de kast maar even open laten staan en dan gaat het wel goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Nou, ik kan me niet voorstellen dat je kamer opeens 13 graden warmer is geworden ... of staat je kast soms in de zon? :wink: Ik denk dat er wat anders aan de hand is! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Eigenlijk is het vandaag voor het eerst dat ik merk dat het hier op de kamer wel duidelijk stukken warmer is dan normaal. Maar dat zal inderdaad heus geen 13 graden zijn. Zal het nog wel even in de gaten houden, en anders verder zoeken waar het probleem dan vandaan komt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Met de nieuwste software van Asus (probe V.2.22.06) is ie ineens nog iets warmer dan met de oude software. Hoe betrouwbaar is deze software eigenlijk?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 [quote:a97ede351c="jeroentje1983"] Nu heb ik de kast maar even open laten staan en dan gaat het wel goed.[/quote:a97ede351c] Ik meen mij te herinneren recent op het forum ook iets te hebben gelezen over koeling van systemen. Wat toen m.n. werd afgeraden was het open laten van je kast, i.v.m. de air-flow. Indien dit verhaal naar het rijk der fabelen kan worden verwezen is het misschien een optie om bij een geopende kast gebruik te maken van een huis-tuin en keuken ventilator. Of een heel andere kast. Ik had voorheen ook last van een behoorlijk warm systeem, m.n. zomers wordt het op de zolder behoorlijk warm. Nu ik echter een Chieftec heb, doet zich het warmteprobleem zich niet meer voor. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 echte airflow is er niet omdat er geen fan in de voorkant zit. Als ik de zijkant er af haal zie ik de temperatuur toch echt snel een paar graden zakken. Die optie om een normale ventilator er voor te zetten had ik ook wel aan gedacht, maar leek me eigelijk wel erg ver gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 misschien helpt het opruimen van je kabels enzo ook al tot het verbetern van je airflow :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 [quote:b40baaeb66="bbx"]misschien helpt het opruimen van je kabels enzo ook al tot het verbetern van je airflow :wink:[/quote:b40baaeb66] Ja, eigenlijk zijn mijn ronde IDE kabels veel te lang. Daardoor is het ook lastiger om de voedingskabels beter weg te werken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 heb de kast nu weer even dichtgadaan. Terwijl de omgevingstemperatuur aan het dalen is zie ik de temperatuur van de pc alleen maar stijgen. De cpu is nu al 67 graden. Zal inderdaad wel meer aan de hand zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 misschien kun jij tijdens je 'schoonmaak' je zalman koeler er even afhalen, helemaal schoonmaken, dus ook de fan, de pasta van de heatsink en van de processor en hem opnieuw installeren (zoals het hoor uiteraard :wink: ) met wat Artic Silver 5 pasta. Als ie het dan nog steeds doet, dan zou je het ook in een kapotte temperatuur sensor kunnen zoeken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 [quote:e1264a4f2e="jeroentje1983"] Ja, eigenlijk zijn mijn ronde IDE kabels veel te lang. Daardoor is het ook lastiger om de voedingskabels beter weg te werken.[/quote:e1264a4f2e] dit snap ik ff niet: waarom kunnen de voedingskabels niet netjes weggewerkt worden als je ide kabels te lang zijn... :-? :roll: mijn tip: voedingskabels die je niet gebruikt achter je mobo plaat en als je die niet hebt in een 5,25 inch bracket... kabels van je fans via de zijkant en bovenkant naar een molex laten lopen. Desnoods kabel iets verlengen of voor 1,50 een splittertje kopen van 20cm lengte... de atx stekker meer in vorm houden/op plaats houden emv wat tywraps. zorg ervoor dat deze niet tussen de fan en de heatsink komt... he lijkt erop dat dit nu bijna wel het geval is... verder de voedingskabels voor je hd e.d. ook zo dicht mogelijk langs de randen laten lopen. op via de achterkant van de brackets. zo nodig zo'n splittertje van 1.50 kopen... en stof vewijderen van je fans en heatsinks.. suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 mei 2004 Nu is de kamertemperatuur al aardig gedaald en opeens wordt de cpu ook niet warmer meer dan 50graden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 zou toch de raad van Kaz opvolgen hoor, daar het niet normaal is dat de temp zo hoog oploopt zonder zelfs te o'cen, en zelfs met een zwaardere videokaart mag min inziens de temp zelfs zo hoog niet komen elie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 als ik me fan supertraag laat draaien 2300mhz @ 1,85 stressed wordt ie met kast dicht 65 graden en met kast open 61 ofzo, het scheelt wel, omdat de warme lucht uit de kast gaat :) (daar zijn casefans ook voor, maar toch :P) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2004 Jeroentje1983 vroeg of er nog andere mogelijkheden zijn om je pc goed te kunnen koelen. Ik maak ook gebruik van grote stofzuigers in mijn pc en dat is een irri geluid hoewel ik een fanless voeding heb. Warm word het nooit in mun pc, maar als ik denk dat het te warm in mijn kast word dan spuit ik er van die perslucht in die -75 graden celcius is. Ik wil binnenkort gaan overstappen op watercooling en ik denk dat het ook wel iets voor jeroen is. Hoewel hij er dan nog nie zoveel plezier zal hebben als ik want jeroentje1983 heeft jammer genoeg geen plexiglas ruitje in zijn pc! :( Greetz, Sylvester :D Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen