Ga naar inhoud

laptop met kuren...

Aanbevolen berichten

mijn compaq LTE5000 heeft de kuren... als ik mijn HD wil her-partitioneren druk ik ff een bootflop in dat ding... start f-disk en delete eerst de oude partities... totzo ver niets mis... ga ik hem rebooten.....start ik fdisk weer... wil een nieuwe partitie aanmaken... staan alle partities weer terug...! terwijl er niets beveiligd is... wie o wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Welk OS wil je installeren? Duw gewoon die CD erin en als het win98 is start je op met CD ondersteuning. Vervolgens wandel je naar de cd speler en ga naar de map /win98 en start fdisk. Daar dan de partities verwijderen en vervolgens weer maken. Dan opstarten en weer met Cd ondersteuning en dan formateren. Heb je winXP dan start je ook op van die CD en dan gaat alles vanzelf. :D Dus niet met diskettes gaan rotzooien.
Link naar reactie
[quote:49a64dbfaf="royyos"]gaat denk ik lastig als die notebook geen CD speler heeft...[/quote:49a64dbfaf] Hoe wilde je een OS installeren dan, zonder ingewikkeld te doen? [quote:49a64dbfaf="royyos"] maar waarom dan die melding dat hij geen HD kan vinden... terwijl ik daarvoor de Partitie heb verwijderd...en gewijzigd heb?[/quote:49a64dbfaf] Ben je toevallig niet vergeten een partitie actief te maken?
Link naar reactie
[quote:67240037cf="royyos"]nou door een 1e en 2e partitie aan te maken... maar dan moet ik de oude partitie er uitgooien... en daarna een nieuw maken...om vervolgens de win95 map naar de 2e partitie te kopieeren via een FX link kabel... en dan de primaire partitie het OS op te zetten[/quote:67240037cf] Ja, dat had je dus al uitgedacht. Heb je nu wel een partitie geactiveerd? Er staat dan een "A" bij een partitie in FDISK.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...