anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Delen Geplaatst: 13 mei 2004 Ik heb een Toshiba notebook met ongeveer 40 GB opslag capaciteit. Tenminste dat is de opgave. Door allerlei zaken merk ik dat het totaal beschikbaar neerkomt op 35 GB. Voor het kopieren en branden van DVD's wordt het vaak een beetje pielen met de ruimte op de partities die ik dan ook nog gemaakt heb. Nou hoorde ik wel over een externe harde schijf, maar heb geen idee hoe dit dan werkt. -Kun je deze dan benaderen via de verkenner? -Kun je downloads direct naar de externe harde schijf downloaden? -Waar moet ik opletten als ik er een aanschaf? De termen die gebruikt worden in internet winkels zeggen mij ook niet zoveel. -HP EXTERNE 40GB HARDE SCHIJF USB 2.0 Lijkt mij een harde schijf van 40 GB welke aangesloten wordt via USB. -MAXTOR ONE TOUCH 160GB 7200 EXTERNAL USB 2.0 Lijkt mij hetzelfde als hiervoor, alleen hier begrijp ik de term "one touch" niet. 7200 zal wel met de rotatie van de schijf te maken hebben en dus met wegschrijven en ophalen van informatie. -MAXTOR 5000XV 250GB 7200 EXTERNAL USB 2,0&FIREWIRE 1394 KIT Is deze aan te sluiten of via USB of via de firewire? Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Henk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2004 Je hebt externe disks met usb en firewire, beide kun je in XP gebruiken alsof ze gewoon in de computer zelf zitten. "One touch" is iets van maxtor, waarmee je met "een druk op de knop" een backup van een schijf kunt maken. Ik zou wel een wat grotere schijf nemen, 40 GB uitbreiding is niet veel als je graag het een en ander mag downloaden. Als je goedkoop wilt, kun je ook een kastje kopen (ca. € 40), en daar een gewone schijf in zetten. Werkt net zo goed, en is vaak flink goedkoper. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2004 Binnenkort komt de 100 GB notebook hdd van Toshiba op de markt! (Als het huidige maximum van 80 nog niet genoeg is....) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2004 ik heb ook een externe schijf omdat mijn 40GB laptopschijf volzit. de externe schijf is via USB2 en er zit een 20GB schijf in (die had ik nog liggen). Maar nu zit die 20GB schijf ook bijna vol en mijn laptop ook alweer. Nadeel van externe schijf is dat je immobieler wordt. vaak heb je een stopcontact nodig voor de externe schijf. En het is best wel een grote doos. de best oplossing op lange termijn is een nieuwe schijf kopen ter vervanging van de huidige. Nadeel is dat nieuwe 2,5" schijven toch wel duur zijn. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen