Ga naar inhoud

Mijn nieuwe Samsung hardeschijf wordt niet meer gezien

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds vandaag een nieuwe hardeschijf van samsung in mn pc gezet. Na het plaatsen met partition magic 8 wat bestanden verplaatst naar de nieuwe schijf (vanaf mn oude hardeschijf waar windows op staat). Ik dacht misschien is het weer eens tijd voor een nieuwe windows installatie op mn oude hardeschijf dus heb ik gedaan. Vervolgens ziet windows mn nieuwe hardeschijf niet meer :-? In het bios wordt ie overigens nog wél gewoon herkend. Met partition magic 8 krijg ik nu een vage error: "[i:048b6bb26a]Error #90 EZ-Drive has been detected on drive 1, but EZ-Drive is corrupt. Run the EZ-Drive setup diskette to correct this problem. For EZ-Drive support, contact your EZ-Drive provider.[/i:048b6bb26a]" en daarna: "[i:048b6bb26a]Init failed: Error #87. Unable to initialize the engine.[/i:048b6bb26a]" en vervolgens wordt Partition Magic afgesloten. De diagnostische tools van zowel Samsung als Hitachi (mn oude hardeschijf dus) zien geen problemen. Waar kan dit aan liggen? Edit: hij staat overigens ook weer wél gewoon bij apparaatbeheer, wordt alleen niet weergegeven bij Deze Computer of in verkenner. Heb windows xp professional. En nee, hij is niet uitgeschakeld en windows zelf geeft ook geen fout weer. ;)
Link naar reactie
Wooooow heel vreemd :o ik heb net maar ff met de disk manager van samsung geklooid, en na even overwogen te hebben hoe belangrijk mn data nou eigenlijk was had ik besloten de hardeschijf opnieuw te formatteren... ik met veel pijn in mn hart die hardeschijf geformatteerd en windows opnieuw opgestart. Vervolgens krijg ik de melding: nieuwe hardware gevonden, en de hardware blijkt mn cd-rom drive te zijn. verder geen aandacht aan geschonken, maar kijk ik nu bij deze computer, dan zie ik mn samsung hardeschijf INCLUSIEF mn oude data die ik er vanmiddag op had gezet :o heel erg vreemd, aangezien ik de hardeschijf met die disk manager had geformatteerd als NTFS en dus alle data had overschreven... maarja mijn probleem is dus opgelost hoewel ik wel graag zou willen weten wat er nou eigenlijk gebeurd is en hoe het kan dat ineens mn data weer terug is :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...