Ga naar inhoud

MP3 speler werkt niet, USB kapot?

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb enkele dagen geleden een MP3 speler gekocht bij Alternate in Ridderkerk. Het betreft hier de Aiptek MP3-1003. Echter, toen ik hem wilde gaan testen thuis, werkt hij niet. Wat deed ik? 1) Ik deed de mp3 speler aan. 2) Ik deed hem in m'n USB poort. 3) Ik deed de computer aan. 4) Ik ga naar deze computer, en zie dat er een extra schijf is. 5) Ik ga naar eigenschappen, en zie dat er 0 bytes gebruikt zijn en 0 bytes beschikbaar. Dit vond ik typisch. Daarom startte ik de pc even opnieuw op. Maar ook toen deed hij het niet. Daarna probeerde ik een mp3tje naar het icoontje te slepen. Toen gaf hij aan: "Plaats een werkende schijf in station E." Maar hij zat er gewoon in! Ik heb toen de helpdesk van Alternate gebeld. We zijn er toen niet uitgekomen waar het aan lag, en ze hebben me toen geadviseerd om bij een andere computer te kijken of hij wél werktte. Dat heb ik gisteravond gedaan, en ja hoor, daar werkte hij wél gewoon! Kortom, het ligt dus aan mijn pc. Misschien denk je wel, ach, de USB poort zal wel kapot zijn, maar als ik iets anders erin doe, muis, toetsenboord, etc, dan doet hij het wel. Ook ligt het niet aan de mp3 speler, bv. dat de batterijen opzijn, hij op gesloten (beveiligd) staat, hij uit staat, en meer van dat soort dingen. Voor de volledigheid: ik heb een redelijk recente computer van een paar maanden oud, 2,6 GhZ Pentium 4 HT, 80GB 7200rpm, 512MB ram, etc. Kunnen jullie me verder helpen? Alvast heel erg bedankt.
Link naar reactie
[quote:56b5cb75bf="sdh"]Misschien moet je hem ff formateren. Bij diskette's heb je dat ook wel eens...............[/quote:56b5cb75bf] Ik heb hem geformatteerd. Bij de mp3 speler kreeg ik een briefje erbij dat ik hem alleen op FAT 16 mocht formatteren. Dit heb ik echter niet, ik kon alleen kiezen tussen FAT en FAT 32. Toen heb ik maar FAT gekozen. Maar, voordat ik hem had geformatteerd deed hij het ook al niet.
Link naar reactie
[quote:0dd7d1b194="sdh"]Je hebt alle USB poorten geprobeerd? ook die aan de voorkant? (als je die hebt) En anders misschien even de nieuwste USB drivers installeren. En heb je SP1 al?[/quote:0dd7d1b194] Ik heb er al een paar geprobeerd, ja. Ook met zo'n tussenstukje. Ook aan de voorkant ja. USB driver, euhm waar moet ik dan wezen?
Link naar reactie
Waarschijnlijk kan windows xp de usb poorten zelf vinden en zonder aparte drivers. :P Kan je niet met partionmagic het formateren naar fats 16, daarmee moet het wel lukken. Ik zou zeggen download alle recente drivers voor je moederbord en installeer deze allemaal. Als ie het dan nog niet doet ... dan weet ik het ook even niet meer. :)
Link naar reactie
[quote:e9c5ac4649="michelmeijer"]Ik heb eigenlijk alles al geprobeerd met de drivers. Het niet het idee dat het daaraan ligt. Maar ik wilde sowieso al formatteren.[/quote:e9c5ac4649] Dan wens ik je veel sterkte. En zorg dat je van te voren alle recente drivers op een schijfje hebt staan, zodat als je geformateerd heb je die meteen na windwos kan installeren. Dat scheelt een hoop gekloot en tijd. :wink: Wel eerst opnieuw opstarten na installatie windows, anders wil soms je computer raar gaan doen. En dan kun je weer opnieuw beginnen. :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...