Ga naar inhoud

Sweex Broadband Router (cable / xdsl)


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een Sweex Broadband Router (kabel / xdsl) en ik heb de laatste tijd last van IP conflicten. Als ik bijv. mijn computer al een tijdje aan heb staan en ik start een andere op, krijg ik ineens de melding dat er een IP conflict is. Met als gevolg dat het internet raar doet op beide pc's. Dit probleem heb ik sinds een paar weken, maar het begint nu wel onderhand vervelend te worden :( Ik weet dat er 2 versies van mijn router zijn, ik heb de 1e versie (dus die met 2 poorten voor de connectie naar het modem, in de nieuwe versie zit er 1 poort in die automatisch detect welke kabel erin hangt.) Need help! :) m.v.g. Bjorn
Link naar reactie
als ik het goed begrijp krijgen de computers dus hetzelfde ip adres toebedeeld? Als dit zo is kun je ook gewoon zelf een ip adres opgeven. standaard geeft sweex 192.168.2.1xx en moet je in configuratieschem bij de tcp/ip instellingen zetten op automatisch ip toewijzen. Je kunt dit ook zetten op zelf toewijzen en dan kun je bv 192.168.2.199 invullen bij de een en blablabla.198 bij de ander...
Link naar reactie
[quote:ad5058aa84="Tweaky"]offtopic: Dit hoort in : Netwerk > Aanleg, installatie, instellingen. ontopic: Geef eens een overzicht van de gebruikte IP-adressen.[/quote:ad5058aa84] 192.168.2.101 - als ik die andere pc aanzet krijgt deze vreemd genoeg hetzelfde ip toegewezen. Releasen en daarna renewen van het ip op de 1e computer verhelpt het probleem, maar dat is natuurlijk niet zoals het hoort... Reply op bericht van Kaz'Duzar: Ik krijg dan problemen met de DHCP server. Ik heb al gekeken naar een firmware update voor mn router, maar die is vreemd genoeg alleen geschikt voor het nieuwe model (dus die met 1 poort voor de modem aansluiting).
Link naar reactie
wij hebben thuis de nieuwe versie van de sweex router (eerst de oude maar die was kapot gagaan...) en daar werkt het wel... Als je alle goed hebt ingevuld (dus ook dns e.d.) zal dat wel niet mogelijk zijn met jullie oude model... ik zit nu ook ff in de instellingen van de router te kijken, staat er bij LAn/interface settings niet iets erg raar ingesteld??
Link naar reactie
[quote:eb50c6d3ac="Kaz'Duzar"]wij hebben thuis de nieuwe versie van de sweex router (eerst de oude maar die was kapot gagaan...) en daar werkt het wel... Als je alle goed hebt ingevuld (dus ook dns e.d.) zal dat wel niet mogelijk zijn met jullie oude model... ik zit nu ook ff in de instellingen van de router te kijken, staat er bij LAn/interface settings niet iets erg raar ingesteld??[/quote:eb50c6d3ac] Ik heb ff gekeken, en er staat niets raar ingesteld.. Het heeft ook altijd goed gewerkt tot een paar weken geleden. [quote:eb50c6d3ac="NoepZor"]zet gewoon die dhcp server uit ?[/quote:eb50c6d3ac] kan, maar ik heb een laptop waarmee ik op mn werk inlog en hier dus die kan ik geen vast ip adres toewijzen. [quote:eb50c6d3ac="wally"]óf download de nieuwste firmware voor je router en/of geef je router eens een flinke restart en installeer em op nieuw[/quote:eb50c6d3ac] die firmware is niet beschikbaar voor mijn versie (ik heb de oude versie van de router). Heb een tijdje geleden de reset-knop gebruikt en dat verhielp weer een ander probleem, dus ik zal kijken of dat deze keer ook helpt :P
Link naar reactie
[quote:6b9c4b1594="Comp-Freak"]Gewoon alle pc's handmatig een ip adres aanwijzen. Dan moet het over zijn.[/quote:6b9c4b1594] kan, maar ik heb een laptop waarmee ik op mn werk inlog en hier dus die kan ik geen vast ip adres toewijzen. dit stond in 1 van de vorige post, steeds ips omwisselen is erg onhandig (ik neem aan dat het ip verschillend moet zijn)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:d6af58cad9="Kaz'Duzar"][quote:d6af58cad9="Comp-Freak"]Gewoon alle pc's handmatig een ip adres aanwijzen. Dan moet het over zijn.[/quote:d6af58cad9] kan, maar ik heb een laptop waarmee ik op mn werk inlog en hier dus die kan ik geen vast ip adres toewijzen. dit stond in 1 van de vorige post, steeds ips omwisselen is erg onhandig (ik neem aan dat het ip verschillend moet zijn)[/quote:d6af58cad9] ik krijg het maar niet opgelost en ik zal sweex hierover mailen. Je hebt toch recht op productondersteuning? dus ook recht op firmware updates, ook al is het een model dat een paar maanden eerder kwam.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...