anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Delen Geplaatst: 7 mei 2004 Mijn PC geeft aan dat het een stuurprogramma mist. Ik kan deze nergens vinden. Het gaat om een programma voor PCI simple communications controller. Wat dat ook moge zijn, maar ik vindt het een fijn idee als ik daar wat mee kan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 Ga naar Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer. Hier kies je links onder Systeemwerkset voor Apparaatbeheer. Loop de lijst langs tot je een onderdeel ziet met een uitroeptekentje erbij. Vervolgens kun je je erop dubbelklikken, dan krijg je een venstertje waar je voor het tabblad Stuurprogramma kunt kiezen, dan kun je informatie opvragen over de maker van het stuurprogramma en ook eventueel het stuurprogramma updaten. Succes! 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 [quote:098974a7b5="PCMASTER086"]Ga naar Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer. Hier kies je links onder Systeemwerkset voor Apparaatbeheer. Loop de lijst langs tot je een onderdeel ziet met een uitroeptekentje erbij. Vervolgens kun je je erop dubbelklikken, dan krijg je een venstertje waar je voor het tabblad Stuurprogramma kunt kiezen, dan kun je informatie opvragen over de maker van het stuurprogramma en ook eventueel het stuurprogramma updaten. Succes! 8)[/quote:098974a7b5] Info opvragen over het stuurprogramma als het stuurprogramma ontbreekt :o En stuurprogramma bijwerken heeft natuurlijk ook geen zin als Windows hem niet heeft. En ik neem aan dat edgo64 hem ook niet heeft. Edgo, maak anders je PC open en kijk op de PCI kaart waarom het gaat. Ik denk een modem of netwerkkaart (?) Kijk dan of je iets van een merk ziet staan. Noteer alle namen en nummers die je ziet en ga dan zoeken met Google. Dan moet je wel de juiste driver kunnen vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 Neeor praatpaal, als een stuurprogramma ontbreekt staat dat gewoon op dat tabblad, tenminste bij mij... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 pakt AIDA32 (of de opvolger) ook geen dingen die nog niet geinstalleerd zijn? (weet ik niet zeker, ik vraag het maar) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 [quote:28fc31c269="Chestah"]pakt AIDA32 (of de opvolger) ook geen dingen die nog niet geinstalleerd zijn? (weet ik niet zeker, ik vraag het maar)[/quote:28fc31c269] Volgens mij niet. Je hebt echt drivers nodig om met Aida32 e.d. informatie te krijgen over het apparaat. Anders krijg je hele globale info over wat voor soort apparaat het is, zoals Windows het in dit geval heeft over een 'simple communications controller.' Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2004 Het gaat hier over een modem. Download PciTree eens, die herkend apparaten ook als ze niet geinstalleerd zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2004 dank allen, maar nog geen stappie verder. Ook niet met de laatste tip pcitree. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2004 haal die modem eruit kijk op de modem en zoek naar een vrij grote chip lees het nummer daar van af. dan naar google '<nummer> driver download' Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2004 dus het lijkt om de modem te gaan. Ik heb Adsl, is het dan noodzakelijk om dat geknutsel uit te voeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2004 Als je dat interne modem niet gebruikt, dan gewoon aangeven dat Windows niet meer om de juiste driver moet gaan vragen. Dan krijg je ook zo'n mooi geel vraagteken in je Device Manager. Mooier is natuurlijk om de juiste driver te installeren, kreeg je niet zo'n pakket driver-CD's bij je PC? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2004 Alle apparaten die je niet (direct) gebruikt moet je gewoon uitschakelen in apparaatbeheer. Klaar. Waarom zou je drivers laden die je toch niet gebruikt? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2004 Euh ... dan weet je tenminste dat het apparaat werkt? :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 mei 2004 Ja om ff één keer te testen inderdaad, maar daarna kan je hem beter uitschakelen. Maar hey, wat zitten we moeilijk te doen, hij heeft toch ADSL? Hij heeft dat modem toch niet nodig? Waarom haalt ie 'm niet gewoon uit de PC? :-? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen