Ga naar inhoud

Toetsenbord hardwarematig ineens verdwenen


Aanbevolen berichten

Ik heb een Medion computer met een MSI MS-6513 moederbord, een P4 2000Mhz processor met Windows XP home edition. De laatste paar weken heb ik geregeld dat na het opstarten blijkt dat mijn toetsenbord ineens is verdwenen. Bij systeembeheer, apparaatbeheer staat het PS/2 standaard toetsenbord niet meer in de lijst van apparaten (lijkt zowel hardware matig als software matig te zijn verdwenen). De muis doet het nog wel en de computer werkt verder ook nog goed. Een dag later doet ineens het toetsenbord weer en staat hij weer in de lijst bij apparaatbeheer. Een of meerdere dagen later herhaalt zich het probleem zich weer. Ook heb ik een keer meegemaakt dat mijn computer ineens uit floepte en weer vanzelf opstarte. Zit het probleem mogelijk in het moederbord dat de geest drijgt te geven. Ik kan bijvoorbeeld geen fouten in mijn harde schijven ontdekken. De computer is van april 2002 en wordt intensief gebruikt. Graag reacties op de mogelijke oorzaak en oplossingen. Hans
Link naar reactie
weleens van leestekens gehoort? ik wil niet zeiken maar leestekens zijn toch wel erg schaars in de startpost! gebeurt het alleen dat ie in windows eruit floept of ook al bij het opstarten? als het alleen in windows is dan denk ik dat je even knoppix moet downloaden en opstarten en dan kijken wat er gebeurt, je zou ook even als je de C'T (dus niet de C!T) leest die cd van deze maand in je pc kunnen stoppen en die kunnen booten
Link naar reactie
Het is een Medion-MSI board en alleen bij Medion verkrijgbaar tegen een bedenkelijk hoge prijs. Als je een beetje handig bent kan je nog proberen de pennetjes van de PS2 op het toetsenboard een graadje te verzetten,of ze van een heel licht knikje te voorzien en/of de pennetjes met iets scherp afschrapen. Dit Medionboard heeft volgens mij geen eigen speciale slots dus een ander mobo moet kunnen met de zelfde spullletjes.
Link naar reactie
[quote:50f33d235d="Alipapa"]Het is een Medion-MSI board en alleen bij Medion verkrijgbaar tegen een bedenkelijk hoge prijs. Als je een beetje handig bent kan je nog proberen de pennetjes van de PS2 op het toetsenboard een graadje te verzetten,of ze van een heel licht knikje te voorzien en/of de pennetjes met iets scherp afschrapen. Dit Medionboard heeft volgens mij geen eigen speciale slots dus een ander mobo moet kunnen met de zelfde spullletjes.[/quote:50f33d235d] de slots misschien wel maar volgens mij heeft een medion een artistieke vorm om het passend in de kast te krijgen (keer een foto gezien ik meen dat dat een medion was)
Link naar reactie
Het toetsenbord is oke. Het probleem onstaat alleen bij het opstarten. Doet hij het dan blijft hij het doen. Doet hij het niet dan doet hij het vaak een dag later weer wel (dus bij het opstarten). Als het toetsenbord het niet doet dan is hij ook harwarematig bij apperaatbeheer verdwenen. Als Ps/2 port op het moederbord (MSI MS-6513) kapot is zou ik dan wel eventueel verder kunnen werken met een usb-toetsenbord? Het moederbord is een standaard ATX bord met 3-PCI sloten (ongeveer 24,4 bij 21,1 cm). Of moet ik mogelijk mijn moederbord vervangen. Dat moet mogelijk zijn als daar het probleem zit???? Hans
Link naar reactie
[quote:dc355b517a="honingbij"]Het toetsenbord is oke. Het probleem onstaat alleen bij het opstarten. Doet hij het dan blijft hij het doen. Doet hij het niet dan doet hij het vaak een dag later weer wel (dus bij het opstarten). Als het toetsenbord het niet doet dan is hij ook harwarematig bij apperaatbeheer verdwenen. Als Ps/2 port op het moederbord (MSI MS-6513) kapot is zou ik dan wel eventueel verder kunnen werken met een usb-toetsenbord? Het moederbord is een standaard ATX bord met 3-PCI sloten (ongeveer 24,4 bij 21,1 cm). Of moet ik mogelijk mijn moederbord vervangen. Dat moet mogelijk zijn als daar het probleem zit???? Hans[/quote:dc355b517a] met een usb toetsenbord zou het dan kunnen werken ja, dit is echter niet 100% zeker maar het lijkt me iig wel.
Link naar reactie
[quote:50ac935e3c="pcguy"][quote:50ac935e3c="Alipapa"]Het is een Medion-MSI board en alleen bij Medion verkrijgbaar tegen een bedenkelijk hoge prijs. Als je een beetje handig bent kan je nog proberen de pennetjes van de PS2 op het toetsenboard een graadje te verzetten,of ze van een heel licht knikje te voorzien en/of de pennetjes met iets scherp afschrapen. Dit Medionboard heeft volgens mij geen eigen speciale slots dus een ander mobo moet kunnen met de zelfde spullletjes.[/quote:50ac935e3c] de slots misschien wel maar volgens mij heeft een medion een artistieke vorm om het passend in de kast te krijgen (keer een foto gezien ik meen dat dat een medion was)[/quote:50ac935e3c]
Link naar reactie
Zolals ik het nu zie is er vermoedelijk iets aan de hand met het moederbord. Het lijkt alsof een onderdeel instabiel is geworden waardoor de Ps/2 port van het toetsenbord de ene keer wel werkt en een andere keer weer niet. (is dan ook harwarematig verdwenen, staat niet meer in de lijkst van apparaatbeheer) Hans
Link naar reactie
Dat klopt.De kasten zijn micro ATX en het zijn goede degelijke kasten. Heb tot nu toe niets te klagen gehad. Het zal wel ergens staan. IK weet wel hoe je een nieuwe mobo moet inbouwen. Maar hoe maak je de processor los en hoe zet je die over. Een nieuw mobo heeft andere drivers. Kan ik dan gewoon mijn oude harde schijf aansluiten en dan weer windows xp home draaien. Volstaat dan het opnieuw installeren van de nieuwe mobo drivers. Of wordt het dan een nieuwe installatie van windows xp. Dat wordt lastig want Medion levert alleen Windows XP home op een restore cd die tevens alle drivers bevat van het oude moederbord Hans Medion P4 2000mhz, Geforce4 mx460 64mb, 512mb pc2100, 80GB Seagate barracuda 5400rpm, 80Gb Samsung spin point 7200rpm, NEC DVD_RW ND-1300A , AXV CD/DVD-ROM ,19inch crt medion (=lite-0n)monitor
Link naar reactie
[quote:2d4aca6d53="honingbij"]Dat klopt.De kasten zijn micro ATX en het zijn goede degelijke kasten. Heb tot nu toe niets te klagen gehad. Het zal wel ergens staan. IK weet wel hoe je een nieuwe mobo moet inbouwen. Maar hoe maak je de processor los en hoe zet je die over. Een nieuw mobo heeft andere drivers. Kan ik dan gewoon mijn oude harde schijf aansluiten en dan weer windows xp home draaien. Volstaat dan het opnieuw installeren van de nieuwe mobo drivers. Of wordt het dan een nieuwe installatie van windows xp. Dat wordt lastig want Medion levert alleen Windows XP home op een restore cd die tevens alle drivers bevat van het oude moederbord Hans Medion P4 2000mhz, Geforce4 mx460 64mb, 512mb pc2100, 80GB Seagate barracuda 5400rpm, 80Gb Samsung spin point 7200rpm, NEC DVD_RW ND-1300A , AXV CD/DVD-ROM ,19inch crt medion (=lite-0n)monitor[/quote:2d4aca6d53] dat word ook nieuwe windows xp instalatie. maar dat kan wel op je hdd die je nu hebt. de cpu eraf krijgen is niet zo moeilijk. gewoon goed kijken en voorzichtig zijn. AMD kan je ik je zo uitleggen maar intel heb ik al lang niet meer ingebouwd/uitgebouwd maar het is niet moeilijk. je moet wel een nieuw dun laagje koelpasta erop doen (en de cpu eerst schoonmaken)
Link naar reactie
Ik wil niet flauw doen,MSI-condensatortjes, maar even iets anders, is het niet zo dat een enkel ding, een mobo bv ook al wijkt hij iets af,bij vervanging wel door het systeem wordt aangenomen zodat je Retten EXE toch kan opstarten. Zo nee, weet iemand eensluipweg om dit te te realiseren. Kan Medion in deze behulpzaam zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...