anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Forummers, ik heb een compaq deskpro2000 266 Mhz, draaiend met win98 se, met 2 usb aansluitingen. Echter als ik daar een usb-printer op aan sluit wordt ie niet herkend, eveneens een digitale camera wordt niet herkend. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Het kan zijn dat in de bios usb staat uitgeschakeld (disabled) Ga de bios in en zet usb op enabled. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Krijg je helemaal geen melding dat ie iets gevonden heeft, of zegt ie 'Unknown hardware' of zo? In het laatste geval hebbie toch aparte W98-drivertjes nodig voor die apparaatjes. W98 is nl. niet helemaal 'plug & pray' :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Dan zou ik m apparaatbeheer van windows toch niet zien? Of heb ik het nu verkeerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 @Obi Krijg geen enkele melding Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Heb ff me Deskpro 2000 5200MMX van stal gehaald, bij mij herkent ie wel gewoon de digitale camera. Zijn in de 'Device Manager' onder 'Universal Serial Bus controllers' wel de 'USB Root Hub' en de 'VIA Tech 3038 PCI to USB Universal Host Controller' herkend? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Volgens mij wel, dat kan ik nu niet kontroleren want zit op mn werk nu. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Nou succes dan vanavond ... :wink: Hier hebbie nog wat downloads om in je BIOS te komen: http://h18007.www1.hp.com/support/files/Deskpro/us/locate/4_72.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Mijn dank! Zal me ff druk maken vanavond! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Is het een orginele W98SE of een update van Windows 95. Als dat zo is kun je wel eens problemen krijgen. Met name USB camara,s zijn hier nogal gevoelig voor. Ik heb op verschillende beschrijvingen van camera,s waaronder bijv. Sony en Canon (in kleine letters) dat updates van Windows 95 niet ondersteund worden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2004 Het is een orginele W98 install met daaroverheen een W98SE update. Heb zelf t idee dat de standaard usb aansluiting op Mobo, gezien de leeftijd van de pc (Penium II 266Mhz), nog versie 1.0 is en daardoor problemen geeft. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2004 BINGO! :D :D Het euvel lag inderdaad in de versie sfeer! Heb een usb 2.0 pci kaartje extra bijgestoken en loopt nu als een tierelier. Wil iedereen toch bedanken voor de reakties. :P Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen