Ga naar inhoud

Hardeschijf geeft probelemen met DVD brander


Aanbevolen berichten

Pas een hardeschijf van 200gb aangeschaft. Aangesloten als slave op de andere harde schijf van 80 gb. Het bios herkende de hardeschijf automatisch. Maar vreemd genoeg staat ie niet in mijn opstart scherm. Ook zit er een cd-brander en een dvd brander in. Samen op een kabel master slave. Heeft steeds goed gewerkt totdat de nieuwe harde schijf is aangesloten. Nu kan ik niet meer branden met mijn dvd brander. Lezen en afspelen doet ie wel. Wat is er aan de hand? Machine is PIV 2.0 met XP en sp1
Link naar reactie
[quote:28246e41dc="Rob The Great"]Pas een hardeschijf van 200gb aangeschaft. Aangesloten als slave op de andere harde schijf van 80 gb. Het bios herkende de hardeschijf automatisch. Maar vreemd genoeg staat ie niet in mijn opstart scherm. [/quote:28246e41dc] Dus de BIOS herkent de 200 GB harddisk. Maar bedoel je met dat opstart scherm dit [code:1:28246e41dc] Detecting Primary Detecting Primary Detecting Secondary Detecting Secondary [/code:1:28246e41dc] Waarna het rechthoekige kader verschijnt waar onder andere de grootte van de gedetecteerde harde schijven. Worden de grootte van de 80 GB en 200 GB harde schijven daar goed getoond? Of bedoel je met dat opstart scherm een boot menu? [quote:28246e41dc="Rob The Great"]Ook zit er een cd-brander en een dvd brander in. Samen op een kabel master slave. Heeft steeds goed gewerkt totdat de nieuwe harde schijf is aangesloten. Nu kan ik niet meer branden met mijn dvd brander. Lezen en afspelen doet ie wel. Wat is er aan de hand? [/quote:28246e41dc] Als de beide harde schijven op IDE0 zitten, en de cd-brander en een dvd brander op IDE1, dan zou die harde schijf van 200 GB geen invloed moeten hebben op de dvd- brander. Zie je enige info in Windows Systeeminfo > Onderdelen > Probleemapparatuur? En Opslag > IDE. Is daar de status van beide IDE kanalen OK? En als je brand programma Nero start, en klikt op Recorder > Recorder kiezen, worden daar de cd-brander en een dvd brander nog wel getoond?
Link naar reactie
[quote:98afd58542="Rob The Great"]Als ik onder "deze computer" kijk bij systeem info zie ik alles staan. [/quote:98afd58542] Ik bedoelde Systeeminfo in Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeem werkset > Systeeminfo. [quote:98afd58542="Rob The Great"]Ik bedoel met het boot scherm, het zwarte scherm wat voorbij schiet als je de pc opstart.[/quote:98afd58542] Dus wat werd er dan getoond bij Detecting Primary enz. En wat werd er dan getoond in dat rechthoekige kader? En werden de cd-brander en een dvd brander nog wel getoond in je brand programma?
Link naar reactie
[quote:da84343db1="Rob The Great"]Probleem bijna opgelost. IPV 200gb herkent ie maar 136gb. [/quote:da84343db1] Is dat wat getoont wordt tijdens het opstarten, door de BIOS? Een Pentium IV zou een 200 GB harddisk wel volledig moeten herkennen. Wordt tijdens het opstarten in dat rechthoekige kader de UDMA voor die 200 GB wel juist weergegeven. Dus [b:da84343db1] UDMA6 [/b:da84343db1] of [b:da84343db1] UDMA133 [/b:da84343db1] Welke grootte is die 200 GB harddisk in XP? En geeft XP die 200 GB harddisk weer als een [b:da84343db1] UDMA6 [/b:da84343db1] harddisk. Is dat probleem met die DVD brander dan al opgelost?
Link naar reactie
Jolo, Ik ben nu aan het branden met mijn dvd brander en dan sluit ik hem af. Wordt niet eerder als dinsdagavond dat ik weer achter de pc kruip, en dan kan ik kijken wat er gemeld wordt in het opstart scherm. PS dat van de dvd brander is opgelost, ik wilde nl een bestand branden van de nieuwe 200gb, maar omdat ie niet herkent werd in het bios was dit de oorzaak.
Link naar reactie
[quote:ac9b723efc="Rob The Great"] Ik zie in mijn opstart scherm staan : PRI Slave LBA , ATA00 136. [/quote:ac9b723efc] Weet je dat zeker? ATA00 ? 136 ? Heb je wel op de Pause/Break toets gedrukt, toen deze info verscheen, waarna weer verder gestart kan worden met de [Enter] toets. [quote:ac9b723efc="Rob The Great"] Kijk ik bij deze computer dan wordt er 2 x 100 gb herkend. [/quote:ac9b723efc] Bedoel je dat je 2 partities hebt van 100 GB per partitie? Toont Windows Schijfbeheer dan 200 GB? Zo ja, dan lijkt me het harde schijf probleem opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...