anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Delen Geplaatst: 28 april 2004 Ik wilde in mijn pc (pentium 4, 2,66 ghz) een geluidskaart zetten. Het was niet belangrijk over er goed geluid uit kwam, dus ik had even eentje uit een oude pc gesloopt, en ik probeerde deze erin te zetten. Maar dat lukt niet! Nu blijken de IDE poorten IDE Express poorten te zijn, en die van de geluidskaart "gewoon" IDE. Nu had ik een vraag, is het echt onmogelijk deze erin te zetten? Ik dacht eerst van wel, en ik zocht even op http://www.alternate.nl na een nieuwe geluidskaart, alleen staat hier als poort steeds bij "IDE", en niet IDE Express. Is het nu gewoon standaard allemaal IDE Express, of is er bijna niks voor IDE Express? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2004 Euhh, bedoel je misschien PCI??? Ik heb bij alternate gekeken maar zie geen kaarten met IDE en ik heb ook nog nooit gehoord van geluidskaarten met IDE-aansluitingen, wel met PCI-aansluitingen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2004 Het is vast idd PCI ipv IDE. IDE is uitsluitend voorbehouden aan harddisks en CD/DVD-ROM spelers en branders. Wat voor merk en type moderbord heb je? Heb je echt geen andere sloten vrij om die kaart in te stoppen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2004 Sorry. Het is PCI. Ik raak nog wel eens met de woorden in de war. Verder heb ik alleen een PCI Express aansluiting gezien, ik zal starks nog even kijken, maar misschien zijn die anderen al bezet. [b:3121213534]Edit:[/b:3121213534] Er zijn geen PCI slots aanwezig. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2004 [quote:6e6347fff7="BFG"]Euhh, bedoel je misschien PCI??? Ik heb bij alternate gekeken maar zie geen kaarten met IDE en ik heb ook nog nooit gehoord van geluidskaarten met IDE-aansluitingen, wel met PCI-aansluitingen![/quote:6e6347fff7]wat dacht je van een sound blaster awe32 ide 16 bit Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2004 @Plextor: Sluit je die aan op je IDE poort?? @joukedykstra: Heb je wel USB poorten vrij? Je kan namelijk ook een externe geluidskaart kopen! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2004 [quote:beb3981afa="joukedykstra"][b:beb3981afa]Edit:[/b:beb3981afa] Er zijn geen PCI slots aanwezig.[/quote:beb3981afa]Dat lijkt me vrij stug, want dan moet je wel een héél nieuw moederbord hebben. Wat is (nogmaals) het merk en type? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2004 [quote:1e31bffb7d="BFG"]@Plextor: Sluit je die aan op je IDE poort?? @joukedykstra: Heb je wel USB poorten vrij? Je kan namelijk ook een externe geluidskaart kopen![/quote:1e31bffb7d]http://www.dearhoney.idv.tw/MUSEUM/Creative_SoundBlasterAWE32.jpg Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2004 Weet 'joukedykstra' wel hoe een PCI slot eruit ziet ? Zonee, hoe weet je dan of ze aanwezig zijn (of niet). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen