Ga naar inhoud

1 op 1 kopie/backup maken van Harddisk?


Aanbevolen berichten

Hey, Ben nog (steeds) bezig om m'n nieuwe PC helemaal naar wens te krijgen, ISDN(fax)modem en printerpoorten en software enzooooooo..... gaat nogal wat (vrije) tijd inzitten helaas.... Nu wil ik graag als alles goed draait een kopie maken van m'n Harddisk zodat ik bij problemen direct van de de andere HDD gebruik kan maken. Heb het voorheen wel eens gedaan, maar gaf altijd wel wat probleempjes wilde bv niet booten ofzo. of met kopieeren waren er dan bestanden in gebruik die dan weer niet gekopieerd konden worden...pffff Iemand een gouden TIP? alvast bedankt, mvg JC
Link naar reactie
Ik werk momenteel met Powerquest V2i protector, deze kan ook vanuit een draaiend OS de image maken en je kan incremental backups maken, voor zover mij bekend kunnen de eerder genoemde progs dit niet. Tevens is de bootable cd een PE omgeving wat iets meer flexibiliteit geeft bij problemen (bijv. toegang tot ntfs schijven)
Link naar reactie
[quote:e057888b24="gerben"]Een draaiend OS backuppen? Van mij mag je hoor. Maar ik heb dan toch ernstige twijfels, of zo'n backup wel goed terug te zetten is. Of gaat dat dan ook vanuit windows (...). De kracht van Ghost is juist, dat ie totaal onafhankelijk is van het OS.[/quote:e057888b24] Ik had ook mijn twijfels, maar het werkt toch echt. En inderdaad, restoren doe je vanuit een windowsomgeving, zoals al vermeld is de cd bootable in een windows pe omgeving, die je in een w2k omgeving (geboot vanaf cd) laat draaien en restoren, files, folders of komplete image. De hele techniek schijnt gebasseerd te zijn op de V2i manier, kijk anders eens op de site van powerquest (is nu Symantec). Ook powerquest V2i protector is volledig OS onafhankelijk. Rsetoren gaat prima, heb er als test 2 gedaan en die werken perfect.
Link naar reactie
idd, Gerben: klopt wat Venzent zegt: ik heb dus drive image 7, het maakt een image terwijl je rustig aan het surfen, forummen of tekstverwerken bent, voor terugzetten sluit hij alles af en het terugzetten is geen probleem. Is bij mij ook al enkele malen zonder problemen gelukt. (èn: het werkt nog stukken sneller dan drive image 2002: op een minuut of 5/6 heb ik een image - C is 3,6 Gig groot, processor 1700) Ik heb trouwens sterk de indruk dat hij alleen de bestanden imaged (is dit een werkwoord?) want toen ik mijn c pas geformateerd had was de image precies sneller klaar dan tegenwoordig, nu er ondertussen ook al wat meer op staat) - of is hier een andere uitleg voor?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...