Ga naar inhoud

Floppy en brander werken niet..


Aanbevolen berichten

Hoi ik heb laatst een nieuwe computer gekocht en het leek me nu wel een x leuk om de pc zelf inelkaar te zetten. Nu ging alles goed..ik heb alles aangesloten maar nu werkt de brander niet (de dvd speler wel) en de floppy disk niet. Is dit mss een veel voorkomend probleem of gewoon een dom foutje met de jumpers..? Hoe kan ik dit probleem oplossen..?
Link naar reactie
[quote:6a630d8163="WebfreaX"]Nee de brander zit samen met de dvd speler op de IDE kabel maar het kan dus zijn dat ik de jumpers niet goed heb zitten..[/quote:6a630d8163] Okee, dan is het denk ik geen jumpertje, want als dat fout zou staan zou je DVD ook niet werken. Misschien is het een idee om je DVD eens los te koppelen, zodat alleen je brander aan de kabel zit, om eens te testen. Hij moet dan wel op "Master" staan. En check voor de zekerheid even je BIOS-instellingen; zet je IDE-detectie eens op "auto", dat is ietsje trager met opstarten, maar je weet in ieder geval zeker of je brander herkend wordt.
Link naar reactie
[quote:e143cc9ba8="Maarten81"][quote:e143cc9ba8="WebfreaX"]Nee de brander zit samen met de dvd speler op de IDE kabel maar het kan dus zijn dat ik de jumpers niet goed heb zitten..[/quote:e143cc9ba8] Okee, dan is het denk ik geen jumpertje, want als dat fout zou staan zou je DVD ook niet werken. Misschien is het een idee om je DVD eens los te koppelen, zodat alleen je brander aan de kabel zit, om eens te testen. Hij moet dan wel op "Master" staan. En check voor de zekerheid even je BIOS-instellingen; zet je IDE-detectie eens op "auto", dat is ietsje trager met opstarten, maar je weet in ieder geval zeker of je brander herkend wordt.[/quote:e143cc9ba8] Als de jumer van de brander niet goed zit, hoeft de dvd speler niet per se te weigeren. Ik heb ook wel eens gehad dat een harde schijf het wel bleef doen met een fout ingestelde cd-rom speler.
Link naar reactie
[quote:f7f2d50ce7="Comp-Freak"][quote:f7f2d50ce7="Maarten81"][quote:f7f2d50ce7="WebfreaX"]Nee de brander zit samen met de dvd speler op de IDE kabel maar het kan dus zijn dat ik de jumpers niet goed heb zitten..[/quote:f7f2d50ce7] Okee, dan is het denk ik geen jumpertje, want als dat fout zou staan zou je DVD ook niet werken. Misschien is het een idee om je DVD eens los te koppelen, zodat alleen je brander aan de kabel zit, om eens te testen. Hij moet dan wel op "Master" staan. En check voor de zekerheid even je BIOS-instellingen; zet je IDE-detectie eens op "auto", dat is ietsje trager met opstarten, maar je weet in ieder geval zeker of je brander herkend wordt.[/quote:f7f2d50ce7] Als de jumer van de brander niet goed zit, hoeft de dvd speler niet per se te weigeren. Ik heb ook wel eens gehad dat een harde schijf het wel bleef doen met een fout ingestelde cd-rom speler.[/quote:f7f2d50ce7] Oh ja? Vreemd zeg... ik dacht altijd dat als je twee masters of juist twee slaven hebt ingesteld, geen van beide apparaten werkt. Misschien is dat bij de nieuwe generatie moederborden dan zo? Nou ja, weer wat geleerd :wink:
Link naar reactie
[quote:5ec756b6c1="Maarten81"][quote:5ec756b6c1="Comp-Freak"][quote:5ec756b6c1="Maarten81"][quote:5ec756b6c1="WebfreaX"]Nee de brander zit samen met de dvd speler op de IDE kabel maar het kan dus zijn dat ik de jumpers niet goed heb zitten..[/quote:5ec756b6c1] Okee, dan is het denk ik geen jumpertje, want als dat fout zou staan zou je DVD ook niet werken. Misschien is het een idee om je DVD eens los te koppelen, zodat alleen je brander aan de kabel zit, om eens te testen. Hij moet dan wel op "Master" staan. En check voor de zekerheid even je BIOS-instellingen; zet je IDE-detectie eens op "auto", dat is ietsje trager met opstarten, maar je weet in ieder geval zeker of je brander herkend wordt.[/quote:5ec756b6c1] Als de jumer van de brander niet goed zit, hoeft de dvd speler niet per se te weigeren. Ik heb ook wel eens gehad dat een harde schijf het wel bleef doen met een fout ingestelde cd-rom speler.[/quote:5ec756b6c1] Oh ja? Vreemd zeg... ik dacht altijd dat als je twee masters of juist twee slaven hebt ingesteld, geen van beide apparaten werkt. Misschien is dat bij de nieuwe generatie moederborden dan zo? Nou ja, weer wat geleerd :wink:[/quote:5ec756b6c1] Nee, was juist bij een oude 486-er. Met zo'n 125mb schijf en een 4 speed cd-rom speler. Ze waren trouwens beide master. (toen het dus fout was)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...