anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Delen Geplaatst: 22 april 2004 Hoi ik heb laatst een nieuwe computer gekocht en het leek me nu wel een x leuk om de pc zelf inelkaar te zetten. Nu ging alles goed..ik heb alles aangesloten maar nu werkt de brander niet (de dvd speler wel) en de floppy disk niet. Is dit mss een veel voorkomend probleem of gewoon een dom foutje met de jumpers..? Hoe kan ik dit probleem oplossen..? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Bijft het lampje van de floppy disk branden ? Zo ja ff de kabel draaien (rode draadje aan de andere kant) (niet de stroom kabel dus) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Ja het lampje blijft idd branden.. ok dat is dan 1 probleem maar hoe los ik dan het probleem met de brander op.. Trouwens met de voeding is niks mis.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Ik ga ervan uit dat je de brander in je BIOS wel kan zien, anders zit gewoon de kabel niet goed... Zit die brander zonder een ander apparaat aan een IDE-kabel? Dan staat hij waarschijnlijk op "slave" ingesteld. Er zit aan de achterkant een jumpertje waaraan je dat kan zien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 Nee de brander zit samen met de dvd speler op de IDE kabel maar het kan dus zijn dat ik de jumpers niet goed heb zitten.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 brander software insatlleren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 [quote:6a630d8163="WebfreaX"]Nee de brander zit samen met de dvd speler op de IDE kabel maar het kan dus zijn dat ik de jumpers niet goed heb zitten..[/quote:6a630d8163] Okee, dan is het denk ik geen jumpertje, want als dat fout zou staan zou je DVD ook niet werken. Misschien is het een idee om je DVD eens los te koppelen, zodat alleen je brander aan de kabel zit, om eens te testen. Hij moet dan wel op "Master" staan. En check voor de zekerheid even je BIOS-instellingen; zet je IDE-detectie eens op "auto", dat is ietsje trager met opstarten, maar je weet in ieder geval zeker of je brander herkend wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 [quote:e143cc9ba8="Maarten81"][quote:e143cc9ba8="WebfreaX"]Nee de brander zit samen met de dvd speler op de IDE kabel maar het kan dus zijn dat ik de jumpers niet goed heb zitten..[/quote:e143cc9ba8] Okee, dan is het denk ik geen jumpertje, want als dat fout zou staan zou je DVD ook niet werken. Misschien is het een idee om je DVD eens los te koppelen, zodat alleen je brander aan de kabel zit, om eens te testen. Hij moet dan wel op "Master" staan. En check voor de zekerheid even je BIOS-instellingen; zet je IDE-detectie eens op "auto", dat is ietsje trager met opstarten, maar je weet in ieder geval zeker of je brander herkend wordt.[/quote:e143cc9ba8] Als de jumer van de brander niet goed zit, hoeft de dvd speler niet per se te weigeren. Ik heb ook wel eens gehad dat een harde schijf het wel bleef doen met een fout ingestelde cd-rom speler. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 april 2004 [quote:f7f2d50ce7="Comp-Freak"][quote:f7f2d50ce7="Maarten81"][quote:f7f2d50ce7="WebfreaX"]Nee de brander zit samen met de dvd speler op de IDE kabel maar het kan dus zijn dat ik de jumpers niet goed heb zitten..[/quote:f7f2d50ce7] Okee, dan is het denk ik geen jumpertje, want als dat fout zou staan zou je DVD ook niet werken. Misschien is het een idee om je DVD eens los te koppelen, zodat alleen je brander aan de kabel zit, om eens te testen. Hij moet dan wel op "Master" staan. En check voor de zekerheid even je BIOS-instellingen; zet je IDE-detectie eens op "auto", dat is ietsje trager met opstarten, maar je weet in ieder geval zeker of je brander herkend wordt.[/quote:f7f2d50ce7] Als de jumer van de brander niet goed zit, hoeft de dvd speler niet per se te weigeren. Ik heb ook wel eens gehad dat een harde schijf het wel bleef doen met een fout ingestelde cd-rom speler.[/quote:f7f2d50ce7] Oh ja? Vreemd zeg... ik dacht altijd dat als je twee masters of juist twee slaven hebt ingesteld, geen van beide apparaten werkt. Misschien is dat bij de nieuwe generatie moederborden dan zo? Nou ja, weer wat geleerd :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 23 april 2004 Bedankt voor jullie hulp! Het probleem van de floppy was dat de kabel verkeerd om zat en met de brander was het probleem dat ze allebei slave waren ;).. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 april 2004 [quote:5ec756b6c1="Maarten81"][quote:5ec756b6c1="Comp-Freak"][quote:5ec756b6c1="Maarten81"][quote:5ec756b6c1="WebfreaX"]Nee de brander zit samen met de dvd speler op de IDE kabel maar het kan dus zijn dat ik de jumpers niet goed heb zitten..[/quote:5ec756b6c1] Okee, dan is het denk ik geen jumpertje, want als dat fout zou staan zou je DVD ook niet werken. Misschien is het een idee om je DVD eens los te koppelen, zodat alleen je brander aan de kabel zit, om eens te testen. Hij moet dan wel op "Master" staan. En check voor de zekerheid even je BIOS-instellingen; zet je IDE-detectie eens op "auto", dat is ietsje trager met opstarten, maar je weet in ieder geval zeker of je brander herkend wordt.[/quote:5ec756b6c1] Als de jumer van de brander niet goed zit, hoeft de dvd speler niet per se te weigeren. Ik heb ook wel eens gehad dat een harde schijf het wel bleef doen met een fout ingestelde cd-rom speler.[/quote:5ec756b6c1] Oh ja? Vreemd zeg... ik dacht altijd dat als je twee masters of juist twee slaven hebt ingesteld, geen van beide apparaten werkt. Misschien is dat bij de nieuwe generatie moederborden dan zo? Nou ja, weer wat geleerd :wink:[/quote:5ec756b6c1] Nee, was juist bij een oude 486-er. Met zo'n 125mb schijf en een 4 speed cd-rom speler. Ze waren trouwens beide master. (toen het dus fout was) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen