Ga naar inhoud

PC133 wordt te warm in PC100 Mobo


Aanbevolen berichten

Volgens meerder bronnen (o.a. dit forum) is het mogelijk om PC133 in een PC100 mobo te gebruiken. Nu heb ik vanmiddag bij de MyCom een reepje Corsair VS128MB133A geheugen gekocht en deze in het slot van het mobo (Gateway P3/500) geplaatst. Na het aanzetten van de pc kreeg ik geen beeld en heb de pc weer uitgezet. Toen ik het geheugen uit het slot wilde halen verbrande ik mijn vingers.. m.a.w. er gaat iets niet goed. Wie weet wat hier fout gaat en wat ik e.v.t. kan doen om het op te lossen.. (geheugen is nog niet defect, want werk in een andere pc prima) Fossalta
Link naar reactie
Check de voltages eens. Als die te hoog zijn wordt ook de temp van de geheugenchips te hoog. (denk aan overklokken) Controleer ook even de specs van het geheugen en vergeleik deze met de handleiding van het mobo. Sommige soorten geheugen worden niet door aale mobo's ondersteund. Het zou probleemloos moeten werken hoor. Ik heb vele pc's gezien die zo werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...