Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hi All, Heb thuis nu een Maxtor 120 GB geloof 133 Ata, maar het punt is, deze maakt zo`n herrie als hij aan het lezen/schrijven is. terwijl dit toen ( +/- 1 jaartje ) terug best een nieuwe was d8t ik dat dit niet zo zou zijn met de nieuwe,m aar deze bleek dat dus wel te doen :cry: . Welke HDD is lekker geruisloos, en bekent om z`n betrouwbaarheid? Groeten, Robert
Link naar reactie
[quote:21aa70a110="R-bin"]Een kennis van me heeft laast een nieuwe pc gekocht en daarbij specifiek een samsung schijf genomen omdat die het stilste was van de hdd's waar hij de keuze uit had. Hij was op zoek naar een sata schijf maar wellicht dat de ata schijven van samsung ook erg stil zijn.[/quote:21aa70a110]Zijn ze, en ook lekker snel kapot...
Link naar reactie
[quote:49bb4ae204="turbo-pascal"][quote:49bb4ae204="R-bin"]Een kennis van me heeft laast een nieuwe pc gekocht en daarbij specifiek een samsung schijf genomen omdat die het stilste was van de hdd's waar hij de keuze uit had. Hij was op zoek naar een sata schijf maar wellicht dat de ata schijven van samsung ook erg stil zijn.[/quote:49bb4ae204]Zijn ze, en ook lekker snel kapot...[/quote:49bb4ae204] Mijn Samsung schijf gaat anders al een kleine twee jaar mee, dus dat zal wel meevallen denk ik. Wel moet ik zeggen dat mijn Maxtor DiamondMax stiller is dan de Samsung.
Link naar reactie
[quote:38a32c02c2="Roadmin"]Tool? :P[/quote:38a32c02c2] Ja, een vriend van mij kreeg die gewoon bij de schijf geleverd dacht ik, ik vraag het hem morgen wel. Op de site van Maxtor kan ik helaas niet een programma vinden met de juiste uitwerking. Wel is er een diag. programma om de schijfstatus te testen. Misschien dat het hier mee kan, maar ik denk niet. Heb je een software cd/diskette bij je schijf gekregen? Ik zoek ook wel even naar het programma. (het is te vergelijken met het IBM feature tool, maar dan dus voor maxtor schijven)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Oke, beter laat dan nooit. :wink: Ik heb eindelijk ontdekt dat het gewoon met powermax kan. [url=http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/?epi_menuItemID=3c67e325e0a6b1f6294198b091346068&epi_menuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&epi_baseMenuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=22]Hier[/url] kan je hem downloaden. Dit installeer je op een diskette. Je hebt dan het programmatje AMZ (of iets wat er op lijkt) nodig. Het staat duidelijk in de readme. Veel succes!
Link naar reactie
[quote:eabe24a222="turbo-pascal"][quote:eabe24a222="R-bin"]Een kennis van me heeft laast een nieuwe pc gekocht en daarbij specifiek een samsung schijf genomen omdat die het stilste was van de hdd's waar hij de keuze uit had. Hij was op zoek naar een sata schijf maar wellicht dat de ata schijven van samsung ook erg stil zijn.[/quote:eabe24a222]Zijn ze, en ook lekker snel kapot...[/quote:eabe24a222] Natuurlijk kun je met bewijzen aantonen dat samsung schijven snel kapot gaan? Dat je zelf slechte ervaringen hebt met samsung schijven betekent nog niet dat ze snel kapot gaan, op die manier kan ik ook zeggen dat maxtor schijven onbetrouwbaar zijn, omdat ik daar slechte ervaringen mee heb. Vaak kun je, zoals hier al eerder gepost is, een tooltje downloaden die je schijf stiller laat werken, wat wel een beetje snelheid kost. Daarnaast vind ik seagate schijven ook behoorlijk stil hun werk doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...