anoniem Geplaatst: 8 april 2004 Delen Geplaatst: 8 april 2004 Hallo Allen, Ik heb een probleempje, ik heb een normale maxtor 80gig ide harde schijf als primairy staan. tevens mijn enige schijf. Nu heb ik een 160gb maxtor Sata hd gekocht. Dus ik zoek mijn sata kabeltjes op die ik bij mijn mobo kreeg , steek ze erin , harde schijf erin, stroom erin,data kabeltje erin. Hij zit! Fijn alles past :) Dus ik doe mijn pc aan , ga naar mijn bios ....... naar advanced huppeldepup, onboard pci controllers , Serial ata controller zet ik op enabled. k save settings , en reboot. Voor mijn opstarten krijg ik FastTrack bios not installed ofzo. Kom in windows , nu kijk ik of ie mijn hd herkent , ga naar systeembeheer , computerbeheer , opslag. Hij ziet em niet :(!!! toen naar aparaatbeheer, harde schijven , ik zie mijn oude 80g ide maxtor staan. En daarbij staat een scsi aparaat wat mijn andere maxtor hd moet zijn! Ik snap er niks van waarom ie dit doet , kan iemand mij helpen?!? Bij voorbaat dank Arno!! specs: amd2400 MSI K7 mainboard VIA KT400 Chipsetbased KT4 Ultra 1gb ddr ram 33mhz 80gb maxtor, 160gb sata maxtor :( en wat meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2004 Je moet waarschijlijk nog de driver voor je SATA controller installeren. Dit staat over het algemeen op de cd van het moederbord. Anders moet je die drivers even downloaden van de site van je moederbord. Daar zullen ze hem vast ook wel hebben... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2004 Sata wordt in windows apparaatbeheer vaak weergegeven als scsi (vraag me niet waarom). Je moet waarschijnlijk je nieuwe schijf eerst nog wel even van partieties voorzien en een keer formatteren voordat je hem in windows kunt gebruiken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2004 hoe formateer ik een schijf die die niet ziet in computerbheer ? ..heb winxp cd rom geprobeert, denk trek mijn andere schijf eruit , maar dan ziet de setup de sata helemaal niet. en drivers van de controller had ik al geinstalleerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 is er niemand die een ander idee heeft? als ik de controller op enable zet moet ik dan nog meerdere dingen installeren in de bios? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 9 april 2004 Opgelost!!! :) Hij gaf aan dat er geen drive attached was, dus ik had van alles geprobeert. jumper switchen etc etc niks hiepl wat bleek nou, dat de sata kabel gaar was. heb andere kabel geprobeert die ook erbij zat , en nu werkt ie! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen