anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Delen Geplaatst: 4 april 2004 Hallo, ik heb een pc die voorzien is van 2 harddisks, Ze zijn goed aangesloten (beide op een apparte kabel) Bij het opstarten laat hij zien dat er 2 harddisks inzitten, maar zodra windows opgestart is, is hij niet meer zichbaar in Deze Computer Heeft er iemand een oplossing? Groeten, Stan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Ook niet als je rechtsklikt op Deze computer, Beheren kiest uit het menuutje, en dan Schijfbeheer? Het lijkt er op dat hij nog mag worden geformatteerd... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Nee dat werkt helaas niet. Dan zie ik alleen A: C: D: cdrom (het platvorm is trouwens windows 2000 Advanced Server) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Kijk anders even via Bios-scherm of hij er goed ingesteld staat Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 kijk onder schijfbeheer.... (administratieve taken) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 a. welke windwows gebruik je? b. beide schijven zijn natuurlijk geformateerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 Beide schijven zijn geformatteerd, en ik gebruik windows 2000 Advanced server. Met de rechtermuisknop op schijfbeheer werkt ook niet.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 [quote:61a0f75eb5="Stanus"]Beide schijven zijn geformatteerd, en ik gebruik windows 2000 Advanced server.[/quote:61a0f75eb5]Ben maar even wat aan het denken: ik ken windows 2000 niet: die herkent toch NFTS-schijven en partities? Want als die alleen fat32 herkent en die tweede schijf is nfts, zal hij hem nooit vinden. (ma 'k vermoed dat die 2000 wèl nfts herkent...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 [quote:0cf2bb83bc="Passer"][quote:0cf2bb83bc="Stanus"]Beide schijven zijn geformatteerd, en ik gebruik windows 2000 Advanced server.[/quote:0cf2bb83bc]Ben maar even wat aan het denken: ik ken windows 2000 niet: die herkent toch NFTS-schijven en partities? Want als die alleen fat32 herkent en die tweede schijf is nfts, zal hij hem nooit vinden. (ma 'k vermoed dat die 2000 wèl nfts herkent...)[/quote:0cf2bb83bc]2000 is gemaakt voor NTFS dus lijkt mij dat 2000 um gewoon moet herkennen :wink: //Ontopic// , Staat de Primary en de Slave wel goed ingesteld in het BIOS ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2004 normaal moet ie onder schijfbeheer bij administratieve taken wel te zien zijn. Hoe is ie geformateerd? NTFS? kan me alleen voorstellen dat windows hem niet ziet als ie onder linux geformateerd is.......... (linux, unix of ander file-system) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2004 De master en de slave staan beide goed ingesteld, want ik heb nog nooit een probleem gehad. (bij een andere pc) Tevens heb ik windows meerdere malen al opnieuw geinstalleerd, maar dat mag ook niet baaten. (beide schijven draaien op NTFS) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2004 [quote:d762dafe3f="Stanus"]De master en de slave[/quote:d762dafe3f] Je hebt aangegeven dat de schijven elk op een eigen kabel zijn aangesloten - dan toch wel beide als master? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2004 Ik heb goed nieuws, De schijven stonden inderdaad wel beide op master, dus dat was het probleem niet. Maar in het BIOS heb ik in de MODE van de Harddisk LBA geactiveerd. Dit was de oplossing, windows herkent de schijf nu prima. Bedankt voor jullie hulp Groeten, Stan Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen