anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Delen Geplaatst: 2 april 2004 Hallo, ik heb een nieuwe HD gekocht, nl. de WD raptor 36 GB. Allemaal geweldig maar krijg het niet aan de praat. Ik ben in het bezit van een Asus A7N8X- deluxe en heb daarop een HD van WD800JB ( 80 GB). Deze is Ata aangesloten en funtioneert naar behoren. Die raptor is SATA. Heb de jumper op het mobo al op enabled voor sata. Jumpers is een ander verhaal van de schijven. Op de site van WD is goed uitgelegd hoe ata in elkaar steekt, maar niet van SATA in combinatie met ATA :cry: Ik wil die raptor of als master of als slave gaan gebruiken, ik ben er nog niet uit. Het is voornamelijk als snelle schijf voor games en wat andere applicaties. Hoe krijg ik het nu aan de praat ? B.V.D. p.s. ik heb al gegoogled en deze site doorgezocht maar niet iets van info kunnen vinden :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2004 Bij SATA is er geen sprake van Master of Slave, dat is verleden tijd voor SATA. Zorg dat in je bios ook SATA aanstaat en in de 2e bios van je Sata-raid controller dat je Sata controller niet op RAID staat, staat als het goed is in je handleiding van je moederbord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2004 Tot zover klopt het, maar hoe gaat de jumper dan van mijn ata ? single (neutral), single (standard),dual master of slave, of cable select ? Die raptor word pas in het 2e bios herkend niet in mijn basis bios :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2004 jumper van de ata moet blijven staan in xp moet je drivers voor sata schijven instaleren heb je dat gedaan? moet volgens mij met mobo cd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 Ja dat heb ik gedaan. De sata plug voor op het mobo zit in de primary sata. Alles moet het doen maar hij word gewoon iet herkend :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 heb je hem wel gepartitioneerd, als er geen partities zijn (dus ook geen unformatted) dan wil windows hem niet zien, kijk eens mat partition magic oid of die hem wel ziet offtopic: bij je specs staat 2500+ @ 11*166 :( gelocked maar je kunt je fsb op 200 zetten dan heb je een 3200+ :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2004 sata drivers van de bij je moederbord meegeleverde diskette wel geinstalleerd? opstarten van de floppy af, en de Sata drivers installeren wil ook nog wel eens wonderen doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 De drivers zijn geinstalleerd en er is een low level format op uitgevoerd. Er zat een jumper op toen ik em kocht en die zat op pin 7 & 8. ( hij is 8 pins ). Red zei dat jumpers niet meer van toepassing zijn. De schijf word gevoed dmv een stroomkabel van de voeding, voor sata, dus niet met een molex. Hij draait wel, want dat is toch wel te horen door een snerpend geluidje i.p.v. het geratel van mijn andere schijf. Ga nog wat zaken proberen te doen, houd jullie op de hoogte. Alvast bedankt voor de reacties :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2004 Probleem opgelost :lol: Gezien het feit dat ik het in bulk had gekocht zat er verder niks bij. De drivers van asus waren afdoende. Er miste 1 ding ....WD data lifeguard tool. Van webbie geplukt en hij herkende hem gelijk :wink: Ik beter zoeken de volgende keer en KIS (Keep it simple ). Thnx en tot ziens :P Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen