Ga naar inhoud

Upgrade past moederbord?


Aanbevolen berichten

Ik heb beneden een internet pc staan met een p3 450 en ik geloof 256 mb ofzo. Nu zie ik steeds bij alternate upgrade aanbiedingen. Voor 99 euro een AMD 1900 [quote:8ff5f59341]Alternate Processor Geheugen Moederbord Prijs Info Toebeh. Order L7VMM3 v1.0C Pro3000A+" upgrade-kit (onboard CPU) AMD AthlonXP 1900+ geen Elitegroup L7VMM+ EUR 99,00 [/quote:8ff5f59341] past zon moederbord wel aangezien er micro atx staat? [quote:8ff5f59341]Beschrijving: Deze upgrade set bestaat uit: Processor: mobile AMD AthlonXP 1900+ (1600MHz) FSB200 Moederbord Type: Micro ATX Chipset: VIA KM 266 / VT8235 Processor: Socket A Bussnelheid: 200-266 MHz RAM: 2x DDR Slots: 2x PCI, 1x APG (4x) , 1x CNR USB: 2x Grafische kaart: VGA in KM266 Chip intern Geluid: AC 97 LAN: 1x USB: 2.0 x4 [/quote:8ff5f59341]
Link naar reactie
[quote:fc891b39df="computer_nerdo"]mja, als die onderste quote klopt moet het passen, daar staat tenslotte dat het micro ATX is. Type: Micro ATX[/quote:fc891b39df] :roll: ik zeg niet dat ik micro atx heb, heb geen id, ik zeg ik heb een standaard p3 moederbordje van 3 jaar oud en bij dat moederbord staat micro atx. Heb ik dan ook micro atx???
Link naar reactie
[quote:0e43194ea6="Chestah"]moet je even met Aida32 kijken wat voor mobo je in dat internetpctje heb meestal is het ook te zien aan hoeveel PCI sloten je heb.. MicroATX heeft dacht ik meestal 1 AGP en 3 PCI, ATX heeft dacht ik 5 PCI en 1 AGP[/quote:0e43194ea6] vroeger had je nog van die andere zwarte poorten erop, dus die nemen plek in van pci poorten dus minder pci (vaak dan)
Link naar reactie
[quote:1d4a44e3e4="Chestah"]moet je even met Aida32 kijken wat voor mobo je in dat internetpctje heb meestal is het ook te zien aan hoeveel PCI sloten je heb.. MicroATX heeft dacht ik meestal 1 AGP en 3 PCI, ATX heeft dacht ik 5 PCI en 1 AGP[/quote:1d4a44e3e4] het is dus geen notebook moederbord ofzo???
Link naar reactie
[quote:df52d79019="sdk"][quote:df52d79019="Chestah"]moet je even met Aida32 kijken wat voor mobo je in dat internetpctje heb meestal is het ook te zien aan hoeveel PCI sloten je heb.. MicroATX heeft dacht ik meestal 1 AGP en 3 PCI, ATX heeft dacht ik 5 PCI en 1 AGP[/quote:df52d79019] het is dus geen notebook moederbord ofzo???[/quote:df52d79019] nee het is een kleiner mobo
Link naar reactie
[quote:3b3ced3c62="jackdegek"]Een micro atx boardje kun je ook in een gewone atx kast plaatsen, dat past gewoon. Ik denk dat je huidige Pentium 3 ook een atx boardje is, dus het moet geen probleem zijn die upgrade set in je huidige kast in te bouwen...[/quote:3b3ced3c62] ff niet te snel, het kan zijn dat je voeding niet bovenin hangt zoals we tegenwoordig gewent zijn maar aan de zeikant waardoor hij voor de cpu cooler zou komen te hangen daardoor zal warme lucht van de cpu niet goed wegkunnen dus ik zou daar even op letten als ik jou was,
Link naar reactie
[quote:ebad2e1d54]Moederbordeigenschappen Moederbord ID 05/11/1999-i440BX-ED-2A69KD4FC-00 Moederbordnaam DFI CB50-BX/ZX / CB60-BX/ZX / CB61 / P2XBL Rev D / PB50-BX/ZX / PB61-ZX Front Side Bus Eigenschappen Bus Type Intel GTL+ Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz Effectieve kloksnelheid 100 Mhz Bandbreedte 800 MB/s Geheugenbus-Eigenschappen Bus Type SDR SDRAM Bus Breedte 64 bit Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz Effectieve kloksnelheid 100 Mhz Bandbreedte 800 MB/s Moederbordfabrikant Firmanaam DFI Corporation Productinformatie http://sj.dfi.com.tw/Product/xx_product_by_category_us.jsp?PAGE_TYPE=US&CATEGORY_TYPE=MB&ARCHIVED_FLAG=N&INDEX_TYPE=MB BIOS Download http://sj.dfi.com.tw/Support/Download/download_us.jsp?CATEGORY_TYPE=MB&INDEX_TYPE=MB Chipseteigenschappen Moederbord Chipset Intel 82440BX/ZX In-Order Queue Depth 4 CAS Latency 3T RAS To CAS Delay 3T RAS Precharge 3T Geheugenslots DRAM Slot #1 128 MB (SDRAM) DRAM Slot #2 64 MB (SDRAM) DRAM Slot #3 64 MB (SDRAM) AGP Eigenschappen AGP Versie 1.00 AGP Status Geactiveerd AGP doorvoergrootte 64 MB Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x Actuele AGP Snelheid 2x Fast-Write Niet ondersteund Side Band Addressing Ondersteund, Gedeactiveerd Chipsetfabrikant Firmanaam Intel Corporation Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm Besturingssoftware download http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm [/quote:ebad2e1d54]
Link naar reactie
lol heel handig programma die aida :P Komt ie dus met 6 types waarvan er 3 amd zijn (die vallen gelukkig af) [quote:fedff3ca4d]Intel 440ZX100 PB50-ZX Baby AT - PB61-ZX ATX - PB64-ZX ATX ESS Audio [/quote:fedff3ca4d] Tis dus een baby AT of een ATX iig geen mirco ATX Dit betekent dus dat ik een los ATX mobo moet kopen met losse processor. Ingewikkelste wat ik eigenlijk ooit heb gedaan is ventilator van 3d kaart afgeschroeft en schoongemaakt (die was vastgelopen). Is zo'n processor op het mobo zetten lastig??? (heb natuurlijk weleens geheugen geplaats maar een processor nog nooit).
Link naar reactie
Even voor de duidelijkheid: een AT-kast is dus absoluut niet compatibel met een ATX/µ-ATX mobo en nogmaals: je kunt perfect een µ-ATX mobo in een ATX-kast steken, omgekeerd geeft soms problemen, omdat een ATX-mobo soms te groot is voor een µ-ATX kast. Je krijgt bij het moederbord normaal gezien altijd een afsluitklepje om de uitgangen van je betreffende mobo mooi weg te werken. Ik begrijp dus die discussie hieromtrent niet: het gaat perfect ! Je zult enkel misschien wat meer afsluitklepjes nodig hebben om de onderste (vrijgekomen) niet gebruikte ruimte voor PCI-sloten af te sluiten. Trouwens dat argument van in de weg staande ventilatoren kan evengoed gelden voor gewone ATX-mobo's in ATX kasten.
Link naar reactie
[quote:9aa90e91b9="Nelson Lau"]Even voor de duidelijkheid: een AT-kast is dus absoluut niet compatibel met een ATX/µ-ATX mobo en nogmaals: je kunt perfect een µ-ATX mobo in een ATX-kast steken, omgekeerd geeft soms problemen, omdat een ATX-mobo soms te groot is voor een µ-ATX kast. Je krijgt bij het moederbord normaal gezien altijd een afsluitklepje om de uitgangen van je betreffende mobo mooi weg te werken. Ik begrijp dus die discussie hieromtrent niet: het gaat perfect ! Je zult enkel misschien wat meer afsluitklepjes nodig hebben om de onderste (vrijgekomen) niet gebruikte ruimte voor PCI-sloten af te sluiten. Trouwens dat argument van in de weg staande ventilatoren kan evengoed gelden voor gewone ATX-mobo's in ATX kasten.[/quote:9aa90e91b9] er is niet echt een discussie er is een vraag of de upgrade set zou passen. Maar volgens jou kan de micro atx wel in de atx kast???
Link naar reactie
[quote:2e2c0c7567="sdk"][quote:2e2c0c7567="Nelson Lau"]Even voor de duidelijkheid: een AT-kast is dus absoluut niet compatibel met een ATX/µ-ATX mobo en nogmaals: je kunt perfect een µ-ATX mobo in een ATX-kast steken, omgekeerd geeft soms problemen, omdat een ATX-mobo soms te groot is voor een µ-ATX kast. Je krijgt bij het moederbord normaal gezien altijd een afsluitklepje om de uitgangen van je betreffende mobo mooi weg te werken. Ik begrijp dus die discussie hieromtrent niet: het gaat perfect ! Je zult enkel misschien wat meer afsluitklepjes nodig hebben om de onderste (vrijgekomen) niet gebruikte ruimte voor PCI-sloten af te sluiten. Trouwens dat argument van in de weg staande ventilatoren kan evengoed gelden voor gewone ATX-mobo's in ATX kasten.[/quote:2e2c0c7567] er is niet echt een discussie er is een vraag of de upgrade set zou passen. Maar volgens jou kan de micro atx wel in de atx kast???[/quote:2e2c0c7567] Inderdaad, want ik heb dit al vaker gedaan en het werkt perfect !!! Dus ik zou zeggen, veel plezier met het installeren verder van je µ-ATX mobo in je ATX-kast.
Link naar reactie
[quote:ee1a9b0df4="sdk"][quote:ee1a9b0df4="pcguy"]micro atx past in een atx kast een atx bord past niet in een microatx kast (micro is gwn kleiner)[/quote:ee1a9b0df4] geen problemen met aansluit punten dan??? (krijg je dan niet verschuiving pci sloten of foute schoref plekjes.)[/quote:ee1a9b0df4] Nee en nog eens nee: enkel onderaan zal je zien dat het geheel van onderen als het ware afgekapt is en je dus PCI-sloten minder hebt, dat is alles.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...