Ga naar inhoud

USB-printer doet het niet meer na installatie van USB-modem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben hier voor een kennis bezig om een USB-modem te installeren. Dat lukte eerst niet (softwarematig wel, maar het line-lampje op de modem bleef knipperen), maar wel toen ik de printer (HP-laserjet 1000) gedeïnstalleerd had. Toen ik daarna weer probeerde de printer te installeren ging het fout, en wat ik ook probeer, dat blijft zo. Als je hem installeert, dan krijg je op een keer een scherm waar je de usb-stekker in de pc moet doen, en je dan op volgende kan klikken. Alleen, volgende blijft grijs. Ik kan die stap wel overslaan, maar het printen van de testpagina gaat dus niet. Ik heb zelf het idee dat het probleem zit in het communiceren bij de USB-stekker. Ik weet vrijwel zeker dat het probleem niet aan de printer ligt. Als ik de USB-stekker erin steek, gaat Windows (2000) wel bezig, maar hij geeft dan de foutmelding: "De installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven voor dit apparaatexemplaar." En dan kan ik alleen maar op voltooien klikken. Wat kan ik hier aan doen, of wat is deze zin in het engels zodat ik verder kan zoeken?
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
tja, wat je daar nou mee aan moet.... :-? het lijkt er inderdaad op dat het apparaat ausb in dit geval niet goed functioneert. dus: ik denk dat je eens de drivers van je moederbord moet gaan (her-)installeren. dus: naam en type moederbord en chipset bepalen en op de site van de fabrikant de drivers downloaden voor jouw os.
Link naar reactie
failed because a function driver was not specified for this device instance Is dit een product van de kretologiemixer? Of zullen we het proberen te analyseren? [list:7f35ac550e] Let op: de vertaling apparaat type kan niet kloppen, want er staat device INSTANCE, niet device TYPE. Een type is juist iets heel anders dan een instantie! U had wel degelijk een stuurprogramma gespecificeerd, voor uw apparaat. Waarom zegt hij dan van niet? Blijkbaar is er, naast het stuurprogramma voor het apparaat zelf, nog een tweede stuurprogramma nodig, voor de functie van 'device instance'? Wat bedoelen ze met 'device instance'? Het apparaat dat u wilt installeren, tot welk device instance moeten we dat rekenen? Wat is een function driver? Waar vinden we de function driver? Hoe specificeer je een function driver? [/list:u:7f35ac550e] Wat een waardeloze foutmelding, die zoveel vragen oproept! Ik weet, na vele uren zoeken, wel iets meer. Een USB poort kan gebruikt worden voor aansluiten van een printer, Massa-opslag-apparaat (bijvoorbeeld externe schijf), invoer (toetsenbord, muis), enz. Dat noemen ze kennelijk 'functies'. De functiestuurprogramma's zijn bijvoorbeeld. usbprint.inf en usbstor.inf. Die staan normaal gesproken in de inf map van de Windows-map. Maar waarbij hoort een card reader? Ik ben benieuwd of we hiermee verder komen! Eveline
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...