anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Hallo, Wellicht kunnen jullie me helpen. Ik heb een vraagje, ik heb boven op zolder een oude pc staan die ik zo nu en dan nog eens gebruik. De muis hiervan is niet meer in zo;n goede staat dat ik deze eens wil gaan vervangen. Ik wil het liefste hier niet al te veel geld aan uit geven omdat ik deze pc niet dagelijks gebruik. Oja ik wil gewoon een balmuis met draad. En als ik hem gebruik dan gebruik ik hem wel veel, internetten vooral. Welke muis raden jullie me aan? En waar is deze te koop? En moet ik hier nog software voor installeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Waarom eigenlijk een balmuis. Ik zie het voordeel er niet van eigenlijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Logitech Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 Inderdaad, als je kwaliteit wilt neem je een Logitech. En volgens mij maakt Logitech geen 'bebalde' muizen meer. Maar optische muizen kosten ook niet veel meer tegenwoordig. Ik zie echt niet in waarom je een muis met bal wilt. Voor de prijs hoef je het niet te laten. http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlist/NL/NL,CRID=19 Wil je echt zo min mogelijk uitgeven kijk dan eens bij Sweex: http://www.sweex.nl/content.asp?pcid=54 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2004 ik heb een logitech optical wheelmouse van 13 euro, werkt supergoed en ligt fijn in de hand anders is de sweex ps2 scrollmuis van 3,95 ook wel redelijk, die heb ik liggen als reservemuis >> Standaard drie knops muis met scrollwiel en PS/2 aansluiting voor desktop of notebook. PS/2 aansluiting 400dpi resolutie Scroll functie Ergonomisch Design Adviesverkoopprijs inclusief BTW: € 3,95 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Waar heb je die gekocht noepzor? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 de eerste de beste computerzaak bij je in de buurt heeft echt wel zo'n standaard cheap muisje liggen van een paar eurotjes.. anders eens naar een PC dumpbeurs ofzo, koop je ze zo voor een euro ofzo.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Dankje wel voor de tips. Ik denk dat ik me toch een fantsoenlijke muis ga kopen. Niet van 40 euro maar misschien toch ook geen van paar euro denk ik (misschien dat ik die dan neem als reserve). Of het nu een bal of optische is maakt niet zoveel uit, maar ik denk dat optisch een stuk duurder is. Bij welk soort muizen is het nodig om eerst software te installeren? Dat wil ik nl niet want tis al een oudere pc ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Tegenwoordig zijn optische muizen niet duurder dan de balmuizen. Bij geeneen muis hoef je software te installeren, al krijg je bij sommige muizen wat extra functionaliteit (functies toewijzen aan extra knoppen). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:70fa556f21="Gouranga"]Dat wil ik nl niet want tis al een oudere pc ...[/quote:70fa556f21]Heb je toch wel een PS/2 of USB poort op die PC, want probeer anders eerst nog maar eens een serieële muis te vinden... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Ik heb een USB poort op deze computer ja. Vooraan de systeemkast zelfs 3. Maar die muis kan ik gewoon achterin steken neem ik aan. Het is een compaq pressario maar ik zou je even niet zo kunnen vertellen hoe oud hij is. Maar ik neem aan dat ik hem gewoon achterin kan steken, dat lijkt me het probleem niet. Want deze muis die ik nu heb zit ook gewoon achterin gestoken! Maar software draaien, is dat nodig? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [url]http://www.alternate.nl/prodpic/450x450/n/nmzl76.jpg[/url] Dit is een prima muis, optical, van logitech, lekker simpel en niet te duur. Ongeveer 15 a20 Euro. (ze zijn er ook in het zwart) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 Gewoon een logitech optical muis van 20 euro. Is een hele goede en werkt lekker. (wel met snoertje, en is een standaard muis zonder fratsen, dat scheeld :wink: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:ac989e552b="barttange"][url]http://www.alternate.nl/prodpic/450x450/n/nmzl76.jpg[/url] Dit is een prima muis, optical, van logitech, lekker simpel en niet te duur. Ongeveer 15 a20 Euro. (ze zijn er ook in het zwart)[/quote:ac989e552b] die heb ik dus ;) is erg fijn en kost niet veel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:0f23e20aa6="NoepZor"]barttange schreef: http://www.alternate.nl/prodpic/450x450/n/nmzl76.jpg Dit is een prima muis, optical, van logitech, lekker simpel en niet te duur. Ongeveer 15 a20 Euro. (ze zijn er ook in het zwart) die heb ik dus [/quote:0f23e20aa6] Dees heb ik ook al héél lang. Perfect muisje; zwart, optisch, verloopstekkertje en destijds maar 12 eurotjes bij de Mycom! :P :lol: Toppie muis!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:d881d8c378="carlo1986"][quote:d881d8c378="NoepZor"]barttange schreef: http://www.alternate.nl/prodpic/450x450/n/nmzl76.jpg Dit is een prima muis, optical, van logitech, lekker simpel en niet te duur. Ongeveer 15 a20 Euro. (ze zijn er ook in het zwart) die heb ik dus [/quote:d881d8c378] Dees heb ik ook al héél lang. Perfect muisje; zwart, optisch, verloopstekkertje en destijds maar 12 eurotjes bij de Mycom! :P :lol: Toppie muis!![/quote:d881d8c378]Zeker weten! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:a4a3f3b846="Gouranga"]Hallo, Wellicht kunnen jullie me helpen. Ik heb een vraagje, ik heb boven op zolder een oude pc staan die ik zo nu en dan nog eens gebruik. De muis hiervan is niet meer in zo;n goede staat dat ik deze eens wil gaan vervangen. Ik wil het liefste hier niet al te veel geld aan uit geven omdat ik deze pc niet dagelijks gebruik. enz..........[/quote:a4a3f3b846] Nu heb ik als zuinig mens zelf zo'n balloze muis vooral handig al je rookt :D en ze gaan heel lang mee. Maar balmuizen kunnen na grondige schoonmaak soms wonderbaarlijk tot leven komen.... Heb je het ding open gehad en alle stofverdikkingen van asjes e.d. verwijderd? is wat gepruts maar omdat die rotdingen onder je nagels of gereedschapje wegdraaien, maar wel heel goedkoop. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2004 [quote:f61f7c7068="h.enk"] Nu heb ik als zuinig mens zelf zo'n balloze muis vooral handig al je rookt en ze gaan heel lang mee. Maar balmuizen kunnen na grondige schoonmaak soms wonderbaarlijk tot leven komen.... Heb je het ding open gehad en alle stofverdikkingen van asjes e.d. verwijderd? is wat gepruts maar omdat die rotdingen onder je nagels of gereedschapje wegdraaien, maar wel heel goedkoop. [/quote:f61f7c7068] Daar hebben ze astbakken voor uitgevonden :wink: dan hoef je niet alles op je muismat te gooien. En als je echt geld wil besparen stop dan met roken en koop een optische muis met het geld wat je overhoud (dan kun je pas zeggen ik ben een zuinig mens :roll: ) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2004 [quote:ae7453a624="MichelG"][quote:ae7453a624="h.enk"] Nu heb ik als zuinig mens zelf zo'n balloze muis vooral handig al je rookt en ze gaan heel lang mee. Maar balmuizen kunnen na grondige schoonmaak soms wonderbaarlijk tot leven komen.... Heb je het ding open gehad en alle stofverdikkingen van asjes e.d. verwijderd? is wat gepruts maar omdat die rotdingen onder je nagels of gereedschapje wegdraaien, maar wel heel goedkoop. [/quote:ae7453a624] Daar hebben ze astbakken voor uitgevonden :wink: dan hoef je niet alles op je muismat te gooien. En als je echt geld wil besparen stop dan met roken en koop een optische muis met het geld wat je overhoud (dan kun je pas zeggen ik ben een zuinig mens :roll: )[/quote:ae7453a624] Asbak: zo'n overbodige NS bak aan pc geschroefd overige zie http://www.thinkgeek.com/pcmods/cables/61fd/ Die optische muis heb ik al (verdiend door een poosje supermarkt shag te kopen :wink: ) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen