Ga naar inhoud

Overburnen/750 mb ce met nero 5.5

Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe brander; liteon 52x32x52. Daar zat nieuwe nero bij, zo'n beetje XP style (nero express?). Maar nu wilde ik een film branden op een 750 mb cd (kon vroeger nooit). Zegt nero dat het niet past (710 mb). Als ik bij schijfinfo kijk staat er 703 mb beschikbaar. Op het doosje staat toch echt 90 minuten cd. Hoe kan ik ook overburnen? Heb er ook 1 die 702 mb is. Vroeger kon je dan zeggen na cd sluiten. Maar hij wil gewoon een andere cd hebben, forcen is er niet bij :-?
Link naar reactie
[quote:15888709f8="Captain_Kansloos"]Overburning moet je in Nero apart 'activeren' en ook opgeven tot hoever je wil gaan (bij jou zou ik dan instellen 90min.). Dat zit in Nero Express volgens mij ergens onder "configuratie".[/quote:15888709f8] enig id hoe ie zelf ziet dat het een 90 mb cd is (50 mb overburnen lijkt me groot risico op mislukken).
Link naar reactie
[quote:5aaffa3664="sdk"]enig id hoe ie zelf ziet dat het een 90 mb cd is (50 mb overburnen lijkt me groot risico op mislukken).[/quote:5aaffa3664]Dat risico valt wel mee hoor; je brander kan gewoon 99 minuten aan, de beperkende factor is eerder de CD-R. Het maximum wat je bij Nero moet opgeven is alleen maar bedoelt om te voorkomen dat je - incl. overburning - teveel op een CD probeerd te proppen. Het zijn 90 minuten CD's, dus die moeten volgens mij tot een 800mb kunnen herbergen. Mij lijkt dus niet zoveel mis met de genoemde instelling. Voor de zekerheid kun je een overburn test doen via Nero CDspeed, wat bij Nero (express) geleverd wordt. Dan voert ie een simulatie uit op een CD-R en kijkt ie hoever ie kan gaan voordat er errors volgen. Soms kan het trouwens helpen om niet op de hoogste snelheid te branden, maar bijv. op halve snelheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...