Ga naar inhoud

Firmware updaten?!


Aanbevolen berichten

De laatste tijd hapert mijn brander nogal (lead-in/out duurt lang, soms overslaand geluidje) bij nieuwere/nieuwere versies van CD-R's. Nouw had ik gelezen dat je bij DVD branders je firmware moet/kan updaten om betere prestaties te krijgen als je DVD+R's hebt die niet in de firmware staan. Is dit ook het geval bij CD branders? Zo ja, hoe? (Het is nogal een onbekend merk, heb op HCC gekocht. Is een DVD/CD-RW combo)
Link naar reactie
firmwareupdate is ook bij branders mogelijk. blijft echter altijd een risico, dus eerst uitsluiten of het echt een firmwareprobleem is: staat je software goed en is die uptodate, en wat gebeurt er als je tijdens het branden er eens voor zorgt dat álles verder uitstaat? probeer eerst eens nieuwe drivers. zoeken op google daarnaar cq naar firmware met de gegevens op het etiket van het apparaat.
Link naar reactie
Een firmware-update kan uitkomst bieden, zeker omdat je al vermeld, dat het probleem zich voordoet bij nieuwere cd-r's. Alternatief is het vernieuwen van je ASPI driver. Het door jou genoemde probleem komt mij niet geheel onbekend voor, ik heb iets dergelijks bij de hand gehad met een Sony brander. Nieuwe ASPI driver bracht uitkomst. Als de brander al wat ouder is, is het te overwegen een nieuwe aan te schaffen. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...