Ga naar inhoud

Harde schijf.


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Een kennis heeft het volgende probleem. ik citeer zijn vraag. Ik heb een harde schijf van 60 GB die ik bij mijn pc er bij wil inbouwen Is mij dus ook gelukt, alleen wanneer ik de pc opstart krijg ik alleen een melding van "auto dectectind Sec Master......not detected" daarna krijg ik een melding van dat ik er een diskette in moet doen die ik niet heb. Wat ik nu heb gedaan is alles weer in originele staat terug gebracht maar nu heb ik het zelfde ook met mijn oude schijf. Wat nu? Heeft iemand enig idee cq een oplossing. alvast bedankt. :wink: Gr Aad.
Link naar reactie
Ik denk dat je goed moet kijken naar de master/slave instellingen. Kennelijk zoekt hij naar de Sec. Master, maar is die er niet of is er een conflict. Als er geen master is, wordt de HD niet goed aangestuurd. Heb je twee masters, dan ruzien die samen om de toegang. Zorg dat je HD op MASTER staat (jumpertje) en dat een eventuele CD of DVD-speler aan dezelfde controller op Slave staat. In de BIOS moet je alles maar even op automatisch detecteren laten staan, dan heb je het minste kans dat het fout staat. Check ook of de voedingskabel goed zit. Overigens moet je hem wel formatteren om hem te kunnen gebruiken :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...