anoniem Geplaatst: 12 maart 2004 Delen Geplaatst: 12 maart 2004 Ik wil een router kopen voor mijn thuisnetwerkje. Weet iemand een goeie? Liefst een met deze specs: - Minimaal 4 ports switch, 100 Mbit - Printserver - Ingebouwde modem - Goede firewall - NAT - Moet overweg kunnen met PPPoA (ik heb wanadoo) Of kan wanadoo ook een ander protocol? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2004 En er staat zo'n prachtige test in een van de laatste C!T's !!! Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2004 [quote:342887e607="lion"]En er staat zo'n prachtige test in een van de laatste C!T's !!! Ton[/quote:342887e607] Moet je maar net dat blad willen lezen, ik lees het tenminste niet. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 maart 2004 [quote:8338bbbf4f="DarkScribe"][quote:8338bbbf4f="lion"]En er staat zo'n prachtige test in een van de laatste C!T's !!! Ton[/quote:8338bbbf4f] Moet je maar net dat blad willen lezen, ik lees het tenminste niet. :-?[/quote:8338bbbf4f] wat doe je hier dan ?? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2004 Heb ik ook gelezen, maar geen van die had een printserver of ingebouwde modem. Nog een tweede dingetje: Een vriend van mij wil een E-Tech router kopen, zijn die goed? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2004 Ik geloof dat sweex wel leuke dingetjes maakt vor als je een laag budget hebt, ik weet trouwens niet wat jou budget is? Maar hier de link van dat sweex ding: [url]http://www.sweex.nl/product.asp?pid=220[/url] Als je voor het echte werk wilt gaan moet je zoiets als Vigor Draytek nemen denk ik. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2004 Ik wil niet zo'n sweex, dan maar wat meer geld. Ik zat te denken aan ongeveer €150,=. En heb je ook een typenr? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2004 Dat moet je zelf maar ff opzoeken. Maar waarom geen sweex? Ik heb van verschillende mensen gehoord dat dat ding prima functioneert, zelf nooit gebruikt hoor(heb zelf gewoon zo'n speedtouch). Maar voor 60 euro is het volgens mij wel een leuk ding, zelfs nog een printserver ingebouwd ook. Maar ja je moet het zelf weten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2004 Ikzelf heb een D-Link, de DI-614+. Oorspronkelijk een draadloze router (ze maken natuurlijk ook gewone) maar omdat ik m'n netwerk bekabeld heb is het nu een gewone router. Dingetje is zeer eenvoudig in te stellen, eigenlijk sinds er draadjes liggen nooit problemen mee gehad. Ik hoor ook van vele mensen zeer goede dingen over Draytek's. En toen ik net ff op hun site ging kijken voor een linkje kwam ik meteen [url=http://www.draytek.com.tw/english/about_us/glory.php]dit hier[/url] tegen. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 maart 2004 Ik zat ook aan een draytek te denken. Is de Vigor 2600 plus misschien wat? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 http://eservice.casema.tv/publicdata/klantenservice/helpdesk/casema_internet_installatie_met_router.htm Hier vind je meer info over een router en Wanadoo.l :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 Rob, je link werkt niet Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2004 [url=http://eservice.casema.tv/direct.asp?ug=2&n=2878]Klik hier...[/url] En dan op: [b:e7f5618835]Klik hier nogmaals voor de oplossing[/b:e7f5618835] Dat is Rob's link als het goed is. [/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2004 [quote:40a99f7f37="Boerke87"][url=http://eservice.casema.tv/direct.asp?ug=2&n=2878]Klik hier...[/url] En dan op: [b:40a99f7f37]Klik hier nogmaals voor de oplossing[/b:40a99f7f37] Dat is Rob's link als het goed is. [/url][/quote:40a99f7f37] KLopt, dat is wat ik bedoelde, sorry voor de overlast. :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2004 Als je server wilt zijn, koop een draytek want die hebben dmz. (Dit lijkt me meer iets voor het netwerk deel van het forum...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2004 Hebben bijna alle routers dat niet? Ding van mij heeft dat ook, das een D-Link Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2004 [quote:ae2fe00949="Boerke87"]Hebben bijna alle routers dat niet? Ding van mij heeft dat ook, das een D-Link[/quote:ae2fe00949] nee echt weinig mensen hebben dat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 16 maart 2004 helaas is het zo dat de meeste routers met iets als dmz pronken wat in werkelijkheid een "exposed host" is. [b:48d569ca62]Ook de draytek heeft geen DMZ zoals het zou moeten.... [/b:48d569ca62] Bij een goede DMZ zou het zo moeten zijn dat de pc's in het lan zonder problemen toegang tot de pc in de DMZ zouden moeten hebben, omgedraaid moet het echter onmogelijk zijn vanuit het dmz toegang tot het lan te krijgen. Daartoe moet de pc in de dmz in een ander ip-adres bereik gebruiken als het lan en zou ook in de router fysiek van de lanpoorten afgehouden moeten worden en niet op de lan-switch mogen zitten. Goede routers hebben een apparte aansluiting voor de DMZ. wat de meeste routers als dmz presenteren is in werkelijkheid een "exposed host" is. Met die instelling worden alle vanaf het internet komende verbindings-aanvragen naar deze pc gestuurd, deze hangt echter op dezelfde switch en in het zelfde adres bereik als het lan. In geval van een gelukte hack van de DMZ pc ligt meestal voor de kenner het complete lan al zo goed als open. Een echte DMZ is wel met een tweede (goedkope) router veilig te realiseren of met een router uit de hogere prijs categorie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2004 [quote:fad2ad586e="micky.g"]helaas is het zo dat de meeste routers met iets als dmz pronken wat in werkelijkheid een "exposed host" is. [b:fad2ad586e]Ook de draytek heeft geen DMZ zoals het zou moeten.... [/b:fad2ad586e] Bij een goede DMZ zou het zo moeten zijn dat de pc's in het lan zonder problemen toegang tot de pc in de DMZ zouden moeten hebben, omgedraaid moet het echter onmogelijk zijn vanuit het dmz toegang tot het lan te krijgen. Daartoe moet de pc in de dmz in een ander ip-adres bereik gebruiken als het lan en zou ook in de router fysiek van de lanpoorten afgehouden moeten worden en niet op de lan-switch mogen zitten. Goede routers hebben een apparte aansluiting voor de DMZ. wat de meeste routers als dmz presenteren is in werkelijkheid een "exposed host" is. Met die instelling worden alle vanaf het internet komende verbindings-aanvragen naar deze pc gestuurd, deze hangt echter op dezelfde switch en in het zelfde adres bereik als het lan. In geval van een gelukte hack van de DMZ pc ligt meestal voor de kenner het complete lan al zo goed als open. Een echte DMZ is wel met een tweede (goedkope) router veilig te realiseren of met een router uit de hogere prijs categorie.[/quote:fad2ad586e] of je loopt niet te mekkeren en gebruikt deze optie gewoon en anls je dat te onveilig vind (installeer gewooon een software firewall) gebruik dan de port redirection table (golbalip:20100--->192.168.1.11:20100). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 17 maart 2004 Sorry hoor kerel maar ik vind je antwoorden nogal lomp en kort door de bocht. Hij geeft hier een stukje informatie die wel es van wezelijk belang kan zijn en jij scheept het af als zijnde 'mekkeren'?? Slaat imo nergens op maargoed, back ontopic. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen