Ga naar inhoud

Harddisk verdwenen?

Aanbevolen berichten

Beste lezers, Vorige week deed mijn computer een beetje raar. Sinds die tijd wordt bij het opstarten door de bios mijn HD wel gevonden. Indien ik echter in windows 98 inlog, geeft die mijn HD niet weer. Een opstartdiskette die ik in mijn diskettestation had zitten, is nu ook leeg. Ik dacht even aan een virus, maar volgens Norton Antivirus is alles OK De meeste muziek heb ik wel op CD's, echter wat er op de tweede partitie stond? :cry: Dat weet ik niet. Het gaat om een AMD Thunderbird 750. Met windows 98. Is er een manier om de bestanden (heel veel muziek) terug te krijgen? Ik beschik ook nog over een oude pentium 750 mhz. Misschien is het een mogelijkheid om de schijf daar in te hangen? Of kan ik fdisk gebruiken. Bij voorbaat dank voor jullie Hulp, :P :D Gert
Link naar reactie
Sorry derkdejong, Toen ik het berichtje plaatste, dacht ik dat alles volledig was. Ik ben vergeten mee te delen dat mijn originele harddisk (Die er in zat toen de computer is gekocht) het nog wel doet. Later heb ik, wegens gebrek aan schijfruimte, een harddisk bijgeplaatst van 20 GB. Deze heb ik opgedeeld in 2 partities. Deze harddisk wordt bij het opstarten WEL weergegeven, maar als ik inlog in Windows 98 zijn ze verdwenen. Ik hoop dat deze informatie voldoende is, anders hoor ik het wel. Groetjes, Gert Blootens
Link naar reactie
Beste lezers, De harddisk heb ik ruim een jaar geleden, november 2002, op de HCC-dagen gekocht. Toen heb ik hem direct in mijn systeem gehangen en hij heeft al die tijd naar tevredenheid gewerkt. Ondanks dat ik vorige week een nieuwe CD-brander heb gemonteerd, werkte hij nog steeds. Echter toen ik vorige week dacht dat ik een virus op mijn computer had, heb ik de image van Norton Ghost gerestored. Sinds die tijd is mijn nieuwste harde schijf pleite. Omdat ik dacht dat het misschien met de CD-brander te doen had, heb ik gisteravond (zonder resultaat) alles opnieuw aangesloten en gezorgd dat de jumpers goed stonden. Bij het opstarten krijg ik nu volgend overzicht: Primari Master: Eerst harddisk, die origineel in de computer zat. Primari Slave: CD-ROM. Secundari Master: Tweede harddisk, die op de HCC-dagen is gekocht. Secundari Slave: CD-brander . Hopelijk is de informatie nu volledig genoeg. Bij het opstarten krijg je een overzicht met IDE-informatie. Deze is bij mij als volgt. Bij voorbaat dank voor jullie moeite en hulp, Gert
Link naar reactie
Hoi allemaal, Het probleem is opgelost. De Ghost was wel recent. Ik herinner me nu weer, dat er een vage melding kwam die ik heb geaccepteerd. Bij het terugzetten van de ghost is de gehele partitie-indeling verdwenen en is er één grote C-schijf ontstaan. Ik ga nu op mijn andere schijf ruimte creeren, dan kan ik met een recovery programma waarschijnlijk het belangrijkste van de data wel terug krijgen. In iedergeval bedankt voor jullie hulp!! :D Groetjes Gert
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...