Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om m'n systeem uit te breiden qua geheugen en snelheid van dit geheugen. Mijn mobo ondersteunt geen SATA, maar ik heb begrepen dat er PCI-kaartjes zijn die dit wel doen. Is een SATA schijf in combinatie met zo'n SATA-controller veel sneller dan mijn huidige IDE-schijf? Wanneer komt btw SATA II en is dit de moeite waard om op te wachten? O ja....Ik gebruik een 300W voeding voor het onderstaamd systeem. Werkt perfect, maar als ik overga op één of twee (in RAID 0) SATA-schijven, wat is dan aan te raden? Alvast bedankt P4 2400 768MB intern 9600XT 128MB Audigy 2 Dekstar 80GB, 7200, 2MB cache DVD-speler CD-writer
Link naar reactie
[quote:a275c1b7c2="julz67"]Ik ben van plan om m'n systeem uit te breiden qua geheugen en snelheid van dit geheugen. Mijn mobo ondersteunt geen SATA, maar ik heb begrepen dat er PCI-kaartjes zijn die dit wel doen. Is een SATA schijf in combinatie met zo'n SATA-controller veel sneller dan mijn huidige IDE-schijf? Wanneer komt btw SATA II en is dit de moeite waard om op te wachten? O ja....Ik gebruik een 300W voeding voor het onderstaamd systeem. Werkt perfect, maar als ik overga op één of twee (in RAID 0) SATA-schijven, wat is dan aan te raden? Alvast bedankt P4 2400 768MB intern 9600XT 128MB Audigy 2 Dekstar 80GB, 7200, 2MB cache DVD-speler CD-writer[/quote:a275c1b7c2] Of dergelijke PCI kaartjes bestaan weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik zelf een SATA schijf heb (WD 120) en dat ik zelf het grote verschil niet merk. Zal waarschijnlijk wel meetbaar zijn, maar merbaar? Ik denk dat je net zo goed de HD schijven test kunt napluizen en er gewwon de snelste IDE uit kunt zoeken. Was volgens mij in de laatste test in CT! ook een WD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...