Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als je naar externe toegang gaat en dan naar de eigenschappen van je verbinding kun je daar in het venster dat je krijgt op de knop "eigenschappen" (kan ook net even anders heten) klikken, daar staat een schuifbalkje voor de luidheid van het modem geluid :roll: zo kun je het geluid bijvoorbeeld hard of zelfs uit zetten
Link naar reactie
Tja, x-ero, ik heb al geschoven aan alle geluidsknoppen die ik kon vinden. Mij is niet helemaal duidelijk waar ik precies de "eigenschappen" kan vinden die je bedoelt. (Ik moet namelijk een vertaalslag naar Engels maken!) Zou ie iets duidelijker kunnen zijn, want het is natuurlijk mogelijk dat ik juist de door jou aangeduide knop heb overgeslagen. Anyway, thanks for your answer. Perloc
Link naar reactie
-Mijn computer -Opbelwerk (zoiets in het nederlands) -verbinding aanklikken -Properties -Configureer -Daar staat de regelaar zo hard als ie kan, maarrreee geen geluid. Dusse, dat is het niet en natuurlijk allang gevonden en uitgeprobeerd. En om dat evenkort te sluiten, het ligt niet aan dit modem want ik heb er tientallen verschillenden geinstalleerd. Dan voor PLEXTOR Ik heb een boekje met alle AT commands, maar waar kun je de at-command-string veranderen/activeren??? Ik heb in het verleden al eens in het REGISTER gezocht, maar niet (de juiste plaats) gevonden.
Link naar reactie
Ik heb geen modem geinstalleerd dus kan het niet exact voor je opzoeken maar je stelt AT comandos ergens in de modem eigenschappen in. Er moet ergens een lege regel zijn waar je in kan typen, iets van "handmatige aanmeld scripts" oid. Je kunt verschillende commados achter elkaar zetten, ik meen door een comma of spatie gescheiden. ah, gevonden: Initialisatieopdrachten opgeven Open Telefoon- en modemopties in het Configuratiescherm. Klik op de tab Modems en klik vervolgens op de modem die u wilt configureren. Klik op Eigenschappen en klik vervolgens op de tab Geavanceerd. Typ in het vak Extra initialisatieopdrachten de opdrachten die tijdens de initialisatie naar de modem moeten worden verzonden. Opmerkingen U kunt onderdelen van het Configuratiescherm als volgt openen: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm, en dubbelklik vervolgens op het gewenste pictogram. U moet zich aanmelden als beheerder of lid van de groep Administrators om deze procedure te kunnen voltooien. Als uw computer is aangesloten op een netwerk, is het mogelijk dat het netwerkbeleid zo is ingesteld dat u deze procedure niet kunt uitvoeren. Typ de opdrachten precies zoals ze moeten worden verzonden, zonder extra spaties of andere tekens. Het voorvoegsel AT is overbodig. De opdrachten die u hier invoert, worden na de standaardinitialisatieopdrachten verzonden naar de geselecteerde modem. Hiermee kunt u het gedrag of de configuratie van de modem aanpassen aan de eisen van uw communicatiesoftware of aan de communicatie met een serviceprovider. Zie de documentatie of de website van de fabrikant van uw modem voor meer informatie over de opdrachten die uw modem herkent. Uit: windows(2k) help
Link naar reactie
DerkdeJong: Je stelling lijkt heel plausibel, sommige modems hebben een geluidskaart nodig. Maar er zij twee tegens: Theoretisch: zover ik me kan herinneren zit op elk modem zo'n klein rond zwart speakertje, waarvoor zit dat er dan op? Practisch: het geluid van mijn audio op maximaal, maar tijdens verbinding maken komt er alleen maar wat standaard geruis uit. Dus helaas is dat niet waar. Plextor: Zoals ik al schreef heb ik alle AT commando's in een boekje. Ik heb klakkeloos je commando AT$ Ln (heb voor n: 3 gekozen) overgenomen zonder te checken. Daarmee ben ik aardig in het schip gegaan: eenmaal gezet was dit verkeerde commando niet meer te verwijderen dan dit in het Register te veranderen!! &L1 staat voor Select dial-up line opereration en &L2 staat voor Select lease line operation. Het goede commando moet zijn ATL3 (of L2) Rwillegen. Je hebt me aardig op weg geholpen maar het is toch niet juist wat je schreef. Via Modem of Telephony in Control Panel gaat het niet. De AT string kun je zetten via -Control Panel -System -Device Manager -Modem --> selecteer je modem -Properties -Connection --> selecteer Advanced -Extra settings , en daar kun je een aanvullende string neerzetten afgesloten met een <cr> Maar al en al: HET HELPT ALLEMAAL NIETS!! Er komt nog steeds geen gejodel uit mijn modem. Ik herinner me nu dat ik dit vroeger ook wel eens heb uitgeprobeerd. Als ik de oplossing vind zal ik nogmaals terugkomen. Verder als iemand anders de oplossing weet..... Dank voor allemaal die een bijdrage hebben geleverd.
Link naar reactie
Eenmaal, andermaal voor de laatste maal! Na nog enige onvruchbare pogingen is dit probleem eindelijk opgelost. Het blijkt dat DERKDEJONG toch gelijk heeft gehad. Ik heb het modem eruit gehaald, en gezien dat de laatste IC, die het kleine speakertja aanstuurt, op de printje ontbrak. Dat deed me vermoeden dat tóch gebruik wordt gemaakt van de Audio-installatie van de computer. Opeens herinnerde ik me dat, nadat ik een 14 dagen geleden het modem voor een nieuw had verwisseld (het andere was door een spanningpiek op de telefoonleiding vernield), een van de vijf items voor installatie van het modem van een geel uitroepteken was voorzien. Omdat het een ontzettend gelazer was dit modem aan de gang te krijgen (heeft me 4 dagen gekost plus een compleet nieuwe installatie van Windows) en het geluid voor de spelletjes van mijn zoontje van 4 jaar werkte, heb ik dat maar verder laten zitten. Het item dat niet werkte was "ALS120 Logical Device3 External Midi (MPU 401) Device. Properties meldde dat er een conflict was met de IR (Interrupt Request). Handmatig op een andere Basic Configuration gezet en het vinkje voor Automatische selectie voor windows weer aangevinkt, daarna op de Refresh gedrukt en TATA..... gele uitroepteken weg, en modem jodelt er vrolijk op los!! Nogmaals, alle bijdragers, bedankt!! perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...