anoniem Geplaatst: 4 maart 2004 Delen Geplaatst: 4 maart 2004 Ik heb al een aantal maal gehoord dat wanneer 2 geheugenbanken van 256 MB gebruikt worden de snelheid van de computer daar mee iets opgekrikt kan worden t.o.v. het gebruik van 1maal een geheugen bank van 512 MB. Ik wil graag weten of dit ook echt zo is en waar dit dan door veroorzaakt wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2004 Als je bijvoorbeeld 2 reepjes van 256 mb in je computer heb en je moederbord heeft dual channel, dan kan je pc beide geheugenreepjes tegelijkertijd gebruiken. Dit geeft een prestatie winst maar dat is niet heel veel ofzo. Uw moederbord heeft overigens geen dual channel dus voor u maakt het niet uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2004 Dat was een snelle reactie. Ik weet voorlopig even genoeg, bij het samenstellen van een nieuwe computer weet ik in ieder geval dat dit een optie is om over na te denken als de kosten niet extreem de pan uit rijzen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2004 Er is wel één voorwaarde om een snelheidswinst te verkrijgen: de chipset op je moederbord moet dual channel mode ondersteunen. De grootste winst zie je bij onboard videochips die gebruik maken van shared memory architecture (vb: nForce2 IGP). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen