Ga naar inhoud

PC start telkens weer opnieuw op, vanzelf!!!


Aanbevolen berichten

Ik heb door een verbouwing mijn hele draad bende van mijn pc kast moeten loskoppelen, en na de verbouwing (vandaag dus) weer opnieuw aangesloten :D. Nu heb ik de pc opgestart, en alles ging goed, de usb apparaten werden herkend, op èèn na. Ik moest dan op het weergegeven bericht klikken, om te lezen waar de fout zou zitten. Dit had ik gedaan, en toen kreeg ik een verzoek om opnieuw op te starten, omdat dan pas de drivers en het apparaat goed zouden werken. Zo gezegd, zo gedaan! Ik start dus opnieuw op, maar als ik dan mijn wallpaper te zien krijg, DAN START MIJN PC WÈÈR OPNIEUW OP, EN NOG EEN KEER, EN NOG EEN KEER :x !!!!!!!!!! Ik heb alle usb apparaten losgekoppeld, behalve mijn toetsenbord en muis. Ook dit biedt geen oplossing. Volgende poging, ik sluit mijn toetsenbord en muis op andere usb poosten aan (misschien zit het in de aansluiting). Ook hier weer geen oplossing! Ik heb mijn toetsenbord schoongemaakt (beetje tikken, misschien een toets die vast zit, en wat stof eruit geblazen). Ook geen effect. Ik heb mijn pc nu uitgezet, want ik weet niet meer wat ik moet doen. Er is niets veranderd aan de pc, het enige dat gedaan is, is: stroom van alles af. alles los gehaald. (verbouwing in huis, niet aan pc) alles weer aangesloten. stroom weer aan. pc aan. Wat de oorzaak is weet ik echt niet, het enig wat ik weet is, dat als hij iedere keer weer opstart, dat ik een grote sloophamer wil pakken, uit pure frustratie! Ik word hier naar van :( . Wie kan mij hiermee helpen? Alvast mij dank voor jullie moeite.
Link naar reactie
mm. lijkt erop dat 'automatisch starten bij kritieke fout' nog aanstaat. (config - systeem - geavanceerd - opstartinstellingen - instellingen - [b:b2361f8395]systeemfouten[/b:b2361f8395] de computer opnieuw opstarten uitzettten. mm, maar daar kom je duz niet eens. Probeer es een systeemherstel (kun je oa. bereiken door de cd van XP erin te doen, bootvolgorde BIOS wijzigen, etc.)
Link naar reactie
Als ik je verhaal goed lees heb je intern aan je PC niets gedaan. Waarschijnlijk heb je 1 of meer USB apparaten niet in dezelfde USB poort gestoken als voor de demontage en mogelijk lijdt dat tot conflicten. Met name het feit dat je drivers moest instaleren en dat is mislukt komt vreemd over. Wat je mischien kunt doen is je PC opstarten in VEILIGE MODUS. Dit bereik je door TIJDENS het opstarten op F8 te drukken. Mocht dat lukken dan ben je een stuk verder. Je kunt dan namelijk systeemherstel uitvoeren, eventuele IRQ conflicten bekijken en desegewenst je USB poorten vrijgeven om ze vervolgens opnieuw (goed) toe te kennen.
Link naar reactie
Toen ik alles weer had losgekoppeld, en alleen mijn muis en toetsenbord er op had zitten, heb ik deze ook verwisseld van plaats (usb poort), maar dit hielp niet. Ik ga jullie tips proberen. Mocht het niet lukken, dan hoop ik weer op jullie te kunnen rekenen. Bedankt alvast voor de snelle reactie!
Link naar reactie
Ik heb het tot zover voor elkaar, dat de pc niet constant opstart, maar de mogelijk oorzaak is des te vreemder. Als ik alles aansluit, dan wordt alles herkend, behalve èèn usb app. De driver wordt geinstalleerd, het app wordt ook gezien door windows, maar hij kan niet zeggen wat voor app. het is. HIER zit de fout in, want als hij dan vraagt om opnieuw op te starten, dan blijft hij maar doorgaan. Als ik dan de muis (draadloze logitech, met nieuwste drivers), want dat is het app. die niet herkend wordt, dan op een van de vele andere usb poorten doe, dan is het probleem hetzelfde. Als ik een draad muis erop doe, dan werkt het wel! Nu heb ik op mijn laptop de draadloze muis aangesloten, en daar werkt alles perfect. Het is mij nog steeds een raadsel, de muis zit op de poort waar hij voorheen ook zat, en nu doe hij niets meer. Mogelijk dat iemand ineens een ingeving krijgt omtrent deze kwestie. Ik lees het dan graag. Wederom bedankt.
Link naar reactie
Bij mijn weten moeten Lochitec muizen eerst softwarematig worden installed alvorens je ze op de poort mag aansluiten. Probeer (eventueel in apparaatbeheer) de muis volledig te verwijderen incl. stuurprogramma's en onderstuenende software. Plug als die voorhanden is even een andere standaard muis in zodat je kunt blijven werken. Na deinstallatie herstart je de PC om vervolgens de muis weer opnieuw te installen. Nogmaals; ik meen dat je EERST de software moest installen, pas daarna inpluggen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...