Ga naar inhoud

nieuwe harddisk

Aanbevolen berichten

Ik heb een tijd terug hetzelfde gehad, wat geeft ie aan in je BIOS? Ik weet niet zo 1,2,3 meer hoe ik het uiteindelijk goed heb gekregen... Je moet iig bij een nieuwe HDD partities maken enzo, er staat echt niks op zegmaar, dus aan de gang met fdisk.exe in MS-DOS! Beetje googlen kwam ik aardig ver mee, en misschien heb je wat aan: http://www.schoonepc.nl/instal/partition.html Succes!
Link naar reactie
[quote:34ea538606="Peter Vooges"]Als je op DEL drukt tijdens het opstarten, kom je in het bios. In de eerste pagina kun je zien welke schijf je systeem herkent. Wat ook een optie is, is kijken bij de fabrikant van je moederbord, om te zien wat die ondersteunt. Dat kan trouwens ook in je handleiding staan. Wat voor moederbord zit er in je PC ?[/quote:34ea538606] Soms zit er een jumper die ervoor zorgt dat ie begrenst word tot een bapaalde aantal gigabytes volgens mij een horizontala jumper, haal die er ff uit
Link naar reactie
zie ook andre tips als jumpers: fdisk heeft bij grote schijven (dacht >60) een fout. Je kan bij Gates gaan zoeken en deze downen. Nog beter, download bij WD hun tooltje dacht Lifeguard of Safeguard, daarmee partitioneer en formateer je hem in pakweg 1-2 minuten. Wat voor mobo heb je : als je BIOS 80 GB ondersteund wat ik uit je post op maak dan zet je alles op auto en met lifeguard heb je dan in 2 min een goede hd. succes
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
dit probleem heb ik dus ook !! maar hoe kun je er een ntfs schijf van maken als je de setup niet kunt runnen .omdat de 11gig die herkend word volstaat .. (terwijl er eigenlijk niks opstaat...)? hmmm snapt iemand mijn probleem ? ik heb nog een topic gemaakt, maar dit was precies hetzelfde ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...