Ga naar inhoud

inbouwen extra HDD en Brander


Aanbevolen berichten

Ik heb zojuist een 2e hands pc gekocht met oa een MSIK7T266 pro moederbord met verder een cd rom speler en een Hitachi harde schijf van 40gb. Ik werk nu met een PC met oa een maxtor 80GB schijf en een artec brander. Op deze maxtor,die is verdeeld in 3 partities staat oa windows XP pro en alle applicaties (opC), op D staat alle data en backups en op E een image gemaakt met drive image van de C partitie. Ik wil deze maxtor inbouwen in de zojuist gekocht pc maar zo dat de maxtorschijf en zijn partities als c,d,e herkend worden . De in de aangekochte PC zittende 40GB wil ik als F schijf hebben en de brander (uit de oude PC) en de cdrom als respG en H. Ik dacht persoonlijk aan prim master de 80GB maxtor, als prim slave de 40GBals sec master de brander en sec slave de CDROM. Ik weet niet of dit goed is en dat is ook de vraag? Dit deel van de vraag is een beetje off topic , maar kan ik gewoon mijn windows nu opnieuw gebruiken want die is nu geheel volgens mijn wensen geconfigureerd? Daarna kan ik via partition magic alles verder in delen.Het moederbord bezit ook een RAID controller ik weet niet of dit van belang is. Zitten er nog meer haken en ogen aan bv BIOS ?
Link naar reactie
Als je bedoelt dat je de Windows van je oude computer wilt gebruiken op je nieuwe computer door alleen de harde schijf over te bouwen zal dit niet gaan, omdat de windows staat ingesteld op de hardare van je oude computer. Je kunt proberen om hem opnieuw te installeren en eerst d.m.v. bestanden en instellinge overzetten wizard een backup te maken, maar dan nog denk dat niet alle instellingen worden overgenomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...