Ga naar inhoud

Nut 80gb in server(tje)

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een download / alles kan servertje lopen. Alleen nu heb ik het probleem: Alles wat klaar is met downloaden moet meteen overgezet worden naar een pc met grotere hdd, aangezien de huidige maar 17gb is. Nu ben ik misschien van plan 1x 80gb van mijn goede pc over te zetten, maar dan wil ik het volgende centraliseren naar de server: Muziek (mp3, moet live vanaf server kunnen draaien) Films (geen eisen) Drivers (moet lekker lopen met installeren, ook live) Programma's (norton ed, moet ook geen uren duren met installeren, ook live duz) *live bedoel ik nu mee, zonder over kopieren, direct vanaf netwerk duz. Nu moet dit op de volgende pc gebeuren: Celleron 450mhz, 256mb PC133, voodoo3 pci kaartje, Windows 2003 Enterprise Server. Is dit mogelijk?? (bijv met 2 pc's muziek streamen, en emule dan ook nog hebben lopen) Ervaringen met soort gelijke situatie, graag :) bvd P.s. er zijn plannen om server te vernieuwen, maar dat gaat pas van de zomer worden drom.....(geld nodig :-? )
Link naar reactie
Zelf heb ik een p550 server draaien, mp3 e.d. gewoon via bestands en printerdeling gedeeld. Snelheid is daarvoor prima, alleen video heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me geen probleem. Is het ook nog de bedoeling dat het draadloos wordt? zelf gebruik ik fast ethernet, draadloos zal wat trager zijn als er meer pc's gelijktijdig op zitten.
Link naar reactie
[quote:af05e67ad8="t.bauhuis"]Zelf heb ik een p550 server draaien, mp3 e.d. gewoon via bestands en printerdeling gedeeld. Snelheid is daarvoor prima, alleen video heb ik nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me geen probleem. Is het ook nog de bedoeling dat het draadloos wordt? zelf gebruik ik fast ethernet, draadloos zal wat trager zijn als er meer pc's gelijktijdig op zitten.[/quote:af05e67ad8] Nee, hangt gewoon allemaal aan 100mbps switch. Video hoeft ook niet perse, dat zou inprincipe gewoon eff snel over netwerk naar lokale hdd gezet kunnen worden. (100mbps minuutje of 3)
Link naar reactie
Als ik effe met boerenverstand redeneer mag video geen probleem zijn, als je sneller kunt kopieren dan kijken, zullen de gegevens toch altijd op tijd binnen moeten zijn. De snelheid zal dus geen probleem zijn. Misschien wel handig om op je server backupsoftware te zetten die op vaste tijden de drivers en documenten backupped op een pc. Zelf heb ik ooit cobian backup er voor geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het wel prettig is als je verder niets hoeft te doen en de gegevens worden bewaard.
Link naar reactie
Met films doe ik denk ik zowiezo het normale overkopieren. Vanaf hdd kijkt zowiezo een stuk prettiger dan vanaf videoCD oid. (persoonlijke mening) Ik denk het toch nog een keer over, want het is namelijk toch mijn bedoeling mijn normale pc's nieuwe hdd's te gaan geven, maar dat ligt aan mijn cashflow :wink: En die server wordt ook nog geupgrade dit jaar, maar wanneer ben ik ook nog niet uit.... Thx voor de info iig, weet ik dat et qua snelheid in ieder geval kan :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...