Ga naar inhoud

CD-brander en dvd speler spelen niet automatisch af (XP)

Aanbevolen berichten

Mijn cd brander en dvd speler spelen na het formatteren niet meer automatisch cd's af. Als ik er een nieuwe cd in doe, en kijk bij windows verkenner, staat de naam van de cd die er voor deze cd in zat. Volgens mij gaat het installeren van spellen e.d. hierdoor minder snel. Ik heb al gekeken bij de eigenschappen van de dvd drive, maar die instellingen veranderen heeft geen zin. In de bios kon ik ook niks vinden. Wie weet hoe ik dit oplos? Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Hi, ik deel je frustratie, bij mij dezelfde ellende. Ik heb een linkje voor je: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=C680A7B6-E8FA-45C4-A171-1B389CFACDAD&displaylang=en Hier kun je een repairtool van MS downloaden. Ter ontnuchtering: bij mij loste het niets op. Maar misschien kan het jou wel helpen. Laat het maar weten. Groet. 8)
Link naar reactie
Ik heb de fix niet geprobeerd. Ik heb het al verholpen door iets in het register te veranderen. Ik heb dit niet meer als reactie hier neergezet, omdat ik geen zin had om de topic naar boven te halen. Hier is de oplossing: Klik start, uitvoeren en typ in "regedit" en druk op enter. Zoek vervolgens naar de volgende map met sleutels: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\CDRom. Klik dan met je rechtermuisknop op de sleutel: Autorun(REG_DWORD), en dan op wijzigen. Waarschijnlijk staat er bij jou een 0 (uitgeschakeld) en moet die dus veranderd worden in een 1 (inschakelen). Bij mij heeft dit geholpen. [b:a3ca2366dc]Misschien is het wel slim om eerst een backup te maken van het register omdat er misschien wat mis kan gaan.[/b:a3ca2366dc]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...