Ga naar inhoud

3 jaar oude cd-r schijfjes nauwelijks leesbaar


Aanbevolen berichten

Wat mij erg intrigeerd: welk merk cd's hebben we het over en weet je nog met welke brander je deze destijds hebt gebrand? Overigens een tip: ik heb dit probleem ook al verschillende malen gehad en iedere keer blijkt dat mijn good-old plextor PX-32TS geen probleem heeft met zulke probleem gevallen. Mijn andere lezers zijn een plextor 708-dvd brander, een pioneer 303-scsi cd/dvd lezer een plextor 4824TA cd-brander,een HP8100 brander en een Liteon 1602 en cd's welke met al deze apparaten niet meer zijn te lezen zijn meestal door die oude plex 32TS vaak prima te lezen, zeker icm cd/dvd diagnostic(programma door jaaph aangeraden) Wellicht iemand in je omgeving?
Link naar reactie
Dag "oude rotten", Bedankt voor jullie antwoorden. Het blijkt dat je eerst een behoorlijk bedrag moet neertellen voor het programma cd/dvd-recovery voordat het z'n werk kan doen, dus eerst iets anders proberen. Het programma cd-check is nu aan het lopen en kan wat files herstellen (is tenminste iets!). Bedankt Gerben voor die tip. Wat betreft het antwoord over de diverse cd/dvd-spelers: met de Plextor 32A-brander zijn de schijfjes helaas ook niet volledig te lezen. De schijfjes zijn van diverse merken (Imation, Octron, Kruidvat). Denk dat het inderdaad te maken heeft met Cd-rot zoals beschreven stond in een artikel in PC-Active waarin de diverse merken getest werden op "houdbaarheid". Jammer dat de industrie ons voorgespiegeld heeft dat dit medium een ware super-archivering zou waarborgen :cry: In ieder geval bedankt voor jullie moeite!, Mariëtte
Link naar reactie
[quote:a7dc442512="52kgopti"] Jammer dat de industrie ons voorgespiegeld heeft dat dit medium een ware super-archivering zou waarborgen :cry: Mariëtte[/quote:a7dc442512] DE industrie bestaat helaas niet, iedereen is vrij om cd's te maken. Die cd's die gefabriceerd zijn volgens hoge kwaliteits criteria zijn duurzamer dan de cd's die spotgoedkoop moeten zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...