anoniem Geplaatst: 20 februari 2004 Delen Geplaatst: 20 februari 2004 LS, Heb een 6in1 usb cardreader gekocht. Wanneer de wizard de nieuwe hardware wil installeren blijkt hij het stuurprogramma niet te kunnen vinden op de cd van de fabrikant. Voor de zekerheid heb ik het stuurprogramma óók nog eens gedownload, maar wederom zonder resultaat. Vervolgens hetzelfde geprobeerd op de pc van mijn zoontje(ook W98se) en alweer hetzelfde probleem... Hoe zou dit toch komen?? TIA, Cor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2004 Zit er een installatieprogramma op de CD? Dan zou ik dat eens proberen. Misschien zijn de benodigde stuurprogramma's ingepakt of iets in die geest. Dan vindt Windows ze niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 [quote:4e15de3d74="Maarten81"]Zit er een installatieprogramma op de CD? Dan zou ik dat eens proberen. Misschien zijn de benodigde stuurprogramma's ingepakt of iets in die geest. Dan vindt Windows ze niet.[/quote:4e15de3d74] Ik heb eens even op mijn installatie CD van de cardreader gekeken. Deze is uiteraard zelfstartend en een optie is dan 'Browse'CD. Dan zie ik in het mapje 'drivers' de benodigde bestanden vooe Win98 staan. Ik neem aan dat het er bij jou ook ongeveer zo uit ziet. Als je deze bedstande op een floppy zou kopieren dan moet windows ze toch kunnen vinden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 Hoe weet je dan of ze ingepakt of gecodeerd zijn of niet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 Je kunt ze inderdaad op een floppy zetten, maar als het goed is kun je tijdens de installatie ook aangeven dat je zelf naar een bepaalde map wil. Daar zou je dus naar de betreffende map op de CD moeten bladeren en dan verder gaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 [quote:3ec20873b9="Peter Vooges"]Je kunt ze inderdaad op een floppy zetten, maar als het goed is kun je tijdens de installatie ook aangeven dat je zelf naar een bepaalde map wil. Daar zou je dus naar de betreffende map op de CD moeten bladeren en dan verder gaan.[/quote:3ec20873b9] Bij mij zijn ze dus niet ingepakt. Ik ging er natuurlijk vanuit dat de vraagsteller met 'bladeren' de juiste map had aangegeven, en het op de een of andere manier toch niet lukte. Daarom mijn suggestie ze op een flop te zetten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 22 februari 2004 Goeie Sig Gerard :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2004 Ik heb de cd bekeken, maar het vreemde is dat ik nergens (als zodanig herkenbare) drivers kan ontdekken. Er zitten twee gezipte *.cab files bij die wanneer ik ze probeer te openen een foutmelding in winzip geven. Ik heb trouwens, zoals de fabrikant voorschreef, voordat ik de reader aansloot de setup.exe van de cd uitgevoerd. Na opnieuw opstarten en aansluiten van de reader start echter gewoon de wizard nieuwe hardware, terwijl de software dus al geïnstalleerd is. Wanneer ik hem daarbij via bladeren naar de installatie cd verwijs, krijg ik keer op keer te lezen dat er geen stuurprogramma kan worden gevonden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2004 [quote:790bc6f82e="Cor2"]Ik heb de cd bekeken, maar het vreemde is dat ik nergens (als zodanig herkenbare) drivers kan ontdekken. Er zitten twee gezipte *.cab files bij die wanneer ik ze probeer te openen een foutmelding in winzip geven. Ik heb trouwens, zoals de fabrikant voorschreef, voordat ik de reader aansloot de setup.exe van de cd uitgevoerd. Na opnieuw opstarten en aansluiten van de reader start echter gewoon de wizard nieuwe hardware, terwijl de software dus al geïnstalleerd is. Wanneer ik hem daarbij via bladeren naar de installatie cd verwijs, krijg ik keer op keer te lezen dat er geen stuurprogramma kan worden gevonden.[/quote:790bc6f82e] Ik weet niet of je over Win- of Total Commander beschikt, ik kan nl. hiermee door dubbel te klikken moeiteloos een cab bestand openen en evntuele onderdelen naar een andere bestemming kopieren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2004 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2004 Vreemd is het feit dat de software wél geinstalleerd is, en dat iedere keer als ik de reader aansluit de wizard nieuwe hardware opstart, gevolgd dus door bovengenoemde problemen. Wanneer ik in apparaatbeheer kijk zie ik trouwens geen reader, en ook geen conflictmelding... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 juni 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2004 [quote:95a7c4540a="gerardb"][quote:95a7c4540a="Cor2"]Ik heb de cd bekeken, maar het vreemde is dat ik nergens (als zodanig herkenbare) drivers kan ontdekken. Er zitten twee gezipte *.cab files bij die wanneer ik ze probeer te openen een foutmelding in winzip geven. Ik heb trouwens, zoals de fabrikant voorschreef, voordat ik de reader aansloot de setup.exe van de cd uitgevoerd. Na opnieuw opstarten en aansluiten van de reader start echter gewoon de wizard nieuwe hardware, terwijl de software dus al geïnstalleerd is. Wanneer ik hem daarbij via bladeren naar de installatie cd verwijs, krijg ik keer op keer te lezen dat er geen stuurprogramma kan worden gevonden.[/quote:95a7c4540a] Ik weet niet of je over Win- of Total Commander beschikt, ik kan nl. hiermee door dubbel te klikken moeiteloos een cab bestand openen en evntuele onderdelen naar een andere bestemming kopieren.[/quote:95a7c4540a] Ik heb dus hetzelfde probleem met een Sweex 6in1 cardreader. Ik voer eerst de setup uit en na de herstart sluit ik de reader aan en komt Windows met een update van voor stuurprogramma's en daarna komt hij met de bekende driverwizard. Ook via deze wizard kan hij de driver niet vinden. Ik heb Total Commander geinstalleerd maar die kan de .cab-files niet openen omdat er een fout in het archiefbestand zit. Daar zal het probleem waarschijnlijk zitten, maar dan is het vaag van Sweex dat ze daar geen update voor uitgegeven hebben. Ik heb ook 98SE. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen