anoniem Geplaatst: 15 februari 2004 Delen Geplaatst: 15 februari 2004 Ik heb schijnbaar op mijn mobo 2 sata poorten, bij aanschaf van deze pc waren er nog geen sata harde schijven, dus de twee aanwezige hd (western digital) aangesloten op ide poorten. nu wil ik een 3e hd erbij zetten. ik zit echter te twijfelen of ik een ide of een sata harddisk ga kopen. kan ik voor zover jullie weten een sata schijf gewoon op de sata connector aansluiten zonder dat dit enige consequenties heeft voor de ide schijven? kan ik ook een maxtor hiervoor gebruiken omdat ik al 2 western digitals heb? en als derde heeft een sata hd nog andere voordelen buiten het feit dat de aansluitkabels stuk kleiner zijn?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2004 [quote:49901a1321="ger jansen"]kan ik voor zover jullie weten een sata schijf gewoon op de sata connector aansluiten zonder dat dit enige consequenties heeft voor de ide schijven?[/quote:49901a1321] Ja [quote:49901a1321]kan ik ook een maxtor hiervoor gebruiken omdat ik al 2 western digitals heb?[/quote:49901a1321] Ja [quote:49901a1321]en als derde heeft een sata hd nog andere voordelen buiten het feit dat de aansluitkabels stuk kleiner zijn??[/quote:49901a1321] Ja het kan theoretisch een hogere snelheid aan (150 MB/s), je hebt geen problemen meer met dat op de bus waar 2 apparaten zitten het langzaamste protocol wordt gesproken, en SATA ondersteunt een paar extra commandos om slimmer de HD te benaderen, dus sneller. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2004 Je kan er gewoon een sata schijf bijhangen bij je ide schijven. Tuurlijk kan je gewoon een maxtor schijf hiervoor kopen het is niet nodig dat alle schijven van hetzelfde merk zijn. Een ander voordeel van sata is dat de doorvoersnelheid van die schijven hoger ligt (150 MB per/sec) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen