Ga naar inhoud

seriele ATA


Aanbevolen berichten

Ik heb schijnbaar op mijn mobo 2 sata poorten, bij aanschaf van deze pc waren er nog geen sata harde schijven, dus de twee aanwezige hd (western digital) aangesloten op ide poorten. nu wil ik een 3e hd erbij zetten. ik zit echter te twijfelen of ik een ide of een sata harddisk ga kopen. kan ik voor zover jullie weten een sata schijf gewoon op de sata connector aansluiten zonder dat dit enige consequenties heeft voor de ide schijven? kan ik ook een maxtor hiervoor gebruiken omdat ik al 2 western digitals heb? en als derde heeft een sata hd nog andere voordelen buiten het feit dat de aansluitkabels stuk kleiner zijn??
Link naar reactie
[quote:49901a1321="ger jansen"]kan ik voor zover jullie weten een sata schijf gewoon op de sata connector aansluiten zonder dat dit enige consequenties heeft voor de ide schijven?[/quote:49901a1321] Ja [quote:49901a1321]kan ik ook een maxtor hiervoor gebruiken omdat ik al 2 western digitals heb?[/quote:49901a1321] Ja [quote:49901a1321]en als derde heeft een sata hd nog andere voordelen buiten het feit dat de aansluitkabels stuk kleiner zijn??[/quote:49901a1321] Ja het kan theoretisch een hogere snelheid aan (150 MB/s), je hebt geen problemen meer met dat op de bus waar 2 apparaten zitten het langzaamste protocol wordt gesproken, en SATA ondersteunt een paar extra commandos om slimmer de HD te benaderen, dus sneller.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...