anoniem Geplaatst: 11 februari 2004 Delen Geplaatst: 11 februari 2004 Mijn laptop heeft XP pro sp1 / 2.4 ghz / 512mb werkgeheugen. Ik heb een swappable floppy disk en accu (normaal zit de tweede accu erin) Bios= phoenix bios 4.0 Release 6.0 (Bios Revision 1.02.00) Door problemen met XP wilde ik een backup terug zetten met ghost 2003 Ik heb dus eerst in mijn bios de floppy (Removable Devices) bovenaan gezet en ik heb exit met opslaan gedaan. Als ik nu bij het opstarten F12 doe dan zie ik in het midden van mijn scherm staan van boven tot onder: Boot menu (hier kan ik niet op klikken of met Tab/pijltjes toets) Removable Devices Cd-rom Harddisk Het éénigste wat ik kan doen is met de pijltjes toets op en neer gaan van Removable Cd-rom Harddisk ik kan alleen enteren (dan start hij XP op) Toen ik wel in mijn bios kon komen meen ik met + en shift of pijltje en shift of pijltje en + het te hebben veranderd alle mogelijke manieren lukken me niet. Wie kan me helpen om mijn oude bios weer op het scherm te toveren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2004 Je zegt: [quote:01975e62bc]Als ik nu bij het opstarten F12 doe dan...[/quote:01975e62bc] Is F12 de normale toets die je gebruikt om in je bios te komen? Waarom toets je dan F12? Misschien kan je je floppydrive wisselen voor de accu? Er bestaan dan geen "removable devices" meer? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2004 Met F12 kom ik in mijn bios Of is er nog een toets die ik kan gebruiken? Ik heb de accu erweer in zitten en in het kleine scherm (F12 / bios) blijft Removable Devices boven aan staan. Hoe krijg ik trouwens mijn oude bios weer terug? Als ik die weer heb dan kan ik cd-rom weer boven zetten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2004 Bij mijn laptop (Acer) is F12 voor het kiezen van de boot-order zonder de bios in te gaan. Aangezien jij ook geen echt biosscherm krijgt, denk ik dat dit bij jou ook het geval is. Ik denk dat je een andere toets moet gebruiken om in het bios te komen. Bij mijn laptop is F2 voor het bios, soms kom je ook nog wel eens <del> tegen. Probeer eens? Lukt het niet, geef dan eens het merk en type van je laptop. Misschien kunnen we dan verder zoeken... Succes! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2004 Je bios is geen Windows versie :) Verplaatst naar "Anders (hardware)" Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2004 Ja met F2 kom ik in mijn bios en heb daar direct de cd-rom speler weer boven gezet dan de HD daarna de Removable Devices :D Bedankt Maarten Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen