anoniem Geplaatst: 10 februari 2004 Delen Geplaatst: 10 februari 2004 Kan ik mijn C:-schijf vervangen zonder XP opnieuw te moeten installeren? (Zo ja, hoe?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2004 Daar zijn verschillende manieren voor. Zelf doe ik het met Nero 6, je kan een image maken op een DVD (of meerdere cd's) Verwissel dan de HD en zet autostart van de cd (dvd) speler aan in de bios. Daarna gaat het vanzelf, duurt wel even. Vroeger deed ik dat met Norton ghost, maar daar raakte ik mijn partities bij kwijt. Het voordeel van Norton is dat het in ongeveer 10 minuten klaar is. In mijn geval duurt het met Nero dik een uur Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2004 Ik heb al een kopie gemaakt van mijn c:\ partitie met Ghost. Dat is het probleem niet. Deze partitie op de nieuwe hd start echter niet op, d.w.z. hij boot wel, maar blijft verderop, waar het grafische 'welkom'scherm komt, hangen. Ik heb het vermoeden dat XP niet accepteert dat de installatie gemigreerd is naar nieuwe hardware, maar ik krijg daar geen melding over. Als ik de oude c:\schijf als d:\ naast de nieuwe zet, dan start XP braaf op, maar dan blijkt na opstarten dat XP gewoon d:\ als systeem-drive heeft gekozen. Ik ben nu bang dat ik XP opnieuw moet installeren op de nieuwe schijf. (Op zich niet onoverkomelijk, maar vooral alle programma's, drivers en instellingen opnieuw installeren is zo'n tijdrovend gedoe.) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2004 [quote:8198118c3a="Defreeze"]Ik heb al een kopie gemaakt van mijn c:\ partitie met Ghost. Dat is het probleem niet. Deze partitie op de nieuwe hd start echter niet op, d.w.z. hij boot wel, maar blijft verderop, waar het grafische 'welkom'scherm komt, hangen. Ik heb het vermoeden dat XP niet accepteert dat de installatie gemigreerd is naar nieuwe hardware, maar ik krijg daar geen melding over.[/quote:8198118c3a] Hé! Ik had exact hetzelfde probleem met Windows 2000! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2004 [quote:46068fc8b1="Defreeze"]Kan ik mijn C:-schijf vervangen zonder XP opnieuw te moeten installeren? (Zo ja, hoe?)[/quote:46068fc8b1] Een harde schijf,met een XP installatie, gemonteerd in een andere hardware configuratie, zoals nieuw moederbord, wordt niet aanvaard door WinXP. Een volledig nieuwe installatie is niet te vermijden Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2004 De enige nieuwe hardware is de c:\schijf. Je zou toch zeggen dat je een harde schijf zou moeten kunnen vervangen/upgraden. Afijn, bij een poging tot aanpassen van de oude installatie kwam ik zoveel problemen tegen dat ik maar opnieuw ben begonnen. Ik heb nu weer een mooie schone installatie, dat wel. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen