Ga naar inhoud

manier van monteren harde schijf aan voorwaarden gebonden?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit net eens stukje op breekpunt.nl te lezen en zie in een afbeelding dat de harde schijf op z'n kop zit gemonteerd. Nou heb ik ook wel eens gezien dat een harde schijf op z'n kant zat gemonteerd in een systeemkast. Het lijkt er volgens mij dus op dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakt hoe je een harde schijf monteerd. Maar m'n gevoel zegt toch dat door invloed van de zwaartekracht de koppen toch een bepaalde weerstand zullen ondervinden, waarbij niet te spreken van de lagering van de schijven en aandrijving. Nou is mijn vraag: wie kan mij hier meer over vertellen? Ik ben wel benieuwd of dat nou iets uitmaakt in de werking, betrouwbaarheid en levensduur van de harde schijf. Met vriendelijke groeten, W.Tulp
Link naar reactie
Nou, ik heb laatst bij m'n vader een computer geinstalleerd waarbij de hd op z'n kant zat. Dit is al een tamelijk ouwetje (een Pentium 2 350, zo'n desktopkastje) dus volgens mij maakt het niet veel uit. En wat dacht je van laptops? Deze hoef je ook niet precies waterpas op je schoot te zetten. Imho maakt het dus niet veel uit. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
[quote:78cbca83e7="jwspruyt"]Nou, ik heb laatst bij m'n vader een computer geinstalleerd waarbij de hd op z'n kant zat. Dit is al een tamelijk ouwetje (een Pentium 2 350, zo'n desktopkastje) [/quote:78cbca83e7] Dat klopt, dat mocht ook en rond 1990 mocht dat ook. Tegenwoordig mag die ook ondersteboven, en dat mocht vroeger toch echt niet. Ook niet op zijn voorkant of achterkant. Oh ja, met oud praat ik toch nog over een ander tijdperk: begin 1990 ... En voor mij is een 8088 IBM compatible een echt oude PC. Een PII-350 is ook oud, maar ja, toch vele malen nieuwer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...