Ga naar inhoud

Een HP Deskjet 660c printer

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb hier een deskjet 660c printer staan die altijd goed heeft gewerkt. Helaas wil hij nu plots niet meer ? Alles lijkt goed, maar er is geen communicatie tussen de printer en pc. Ik heb meerdere printer kabels geprobeerd, dat kun dus het probleem niet zijn. Verder heb ik hem aan meerdere computers aangesloten, allemaal gaven ze de zelfde symtonen. Het moet iets met de printer zijn dus denk ik. Op de een of andere mannier gebeurt er niks als je een print opdracht geeft....er treed uiteindelijk eens een time-out op onder windows. Een 'copy bestand.txt > lpt1' werkt ook niet. Wat zou er mis kunnen zijn en is er nog hoop ?
Link naar reactie
Huh ? euh......, deze printer heeft nooit vreemde geluiden of acties gemaakt als hij geen printopdrachen kreeg te verwerken. Alleen wanneer je print kwam deze in beweging, of als je het klepje openzet om de inktpatronen te vervangen. Ik meende me ook te herinderen dat er een optie was om een testpagina aftedrukken door de knopje van de printer (aan/uit en papierdoorvoer) in een bepaalde combinatie te activeren....weet niet meer welke en het staat niet in de handleiding.
Link naar reactie
[quote:184f96bfc0="bvvelde"]Huh ? euh......, deze printer heeft nooit vreemde geluiden of acties gemaakt als hij geen printopdrachen kreeg te verwerken. Alleen wanneer je print kwam deze in beweging, of als je het klepje openzet om de inktpatronen te vervangen. Ik meende me ook te herinderen dat er een optie was om een testpagina aftedrukken door de knopje van de printer (aan/uit en papierdoorvoer) in een bepaalde combinatie te activeren....weet niet meer welke en het staat niet in de handleiding.[/quote:184f96bfc0] Die test staat wel terdege in de handleiding. Kijk maar even in de index achterin naar test. In mijn Nederlandstalige handleiding staat het op pagina 59: Printer inschakelen vervolgens op de andere toets (doorgaan-/herstel-toets) en deze pas loslaten als de printer begint met afdrukken. Heb je een aantal dingen geprobeerd, om mogelijke oorzaken te elimineren? a. Printer opnieuw installeren. Overigens die 'copy bestand.txt > lpt1' werkt ook niet, en die gaat volgens mij buiten de printersoftware om b. I.v.m. mogelijk defect van LPT1-poort: Doet een andere printer het wel op die poort? c. Al eens op een andere PC geprobeerd? B.v. simpel met die al genoemde DOS-opdracht 'copy bestand.txt > lpt1' d. Dat naar het midden bewegen van de printerkop doet hij normaliter ook bij niet verbonden PC. Doet hij dat nog? Zo niet, dan lijkt het me dat hij inderdaad ter ziele is. Was overigens best een redelijke printer, heb er zelf jaren lang ook eentje gehad. Alleen met foto's bleef hij duidelijk achter. Daar was hij gewoon niet voor bedoeld. Uiteindelijk toch een opvolger gekocht. Maar dit even terzijde. Jan de Boer
Link naar reactie
Ach het was een fijne printer, nooit problemen mee gehad. Soms stond dat ding een hele dag te ratelen, dan liep je 1 keer in het uur even naar de printer om er wat papier bij in te doen....nee, dan die nieuwe apparatuur. Omdat mijn HP printer / scanner combie van HP mij zo goed voldeed heb ik vorig jaar weer voor een HP-combinatie gekozen. Een dekjet960c en een 4400c wel te verstaan. Een ramp ! Die deskjet verbruikt veels te veel inkt en er zit een sensor op de cartridges die voorkomt dat je kunt doorprinten wanneer je het 'kritische' punt bereikt. Na een paar steekproven bleek dat een 'leeg' patroon van 42ml nog wel 14ml !!!!!! inkt bevatte......., maar er kwam geen druppel inkt meer op het pappier ! De kleur patroon, net nieuw en welgeteld 1 printje gamaakt......bigint hij na 1,5 maand te klagen dat het kleurpatroon leeg is, dit terwijl er in die tussenliggende maand geen druppel kleur is geprint....dat klopt toch niet ? Dit heb ik de helpdesk van hp ook voorgelegd en op de vraag of zij mij konden garanderen dat er niet met deze printer / inktpatonen wordt geknoeid kunden zij geen antwoord geven. m.a.w., ze konden het niet ontkennen......nou, dan weet ik genoeg.
Link naar reactie
[quote:8a9eee2c44]Een dekjet960c en een 4400c wel te verstaan. Een ramp ! Die deskjet verbruikt veels te veel inkt en er zit een sensor op de cartridges die voorkomt dat je kunt doorprinten wanneer je het 'kritische' punt bereikt. Na een paar steekproven bleek dat een 'leeg' patroon van 42ml nog wel 14ml !!!!!! inkt bevatte......., maar er kwam geen druppel inkt meer op het pappier[/quote:8a9eee2c44] Ik heb een iets oudere, een deskjet 950, die met datzelfde cardriges werkt (en ook nog een 820cxi die hetzelfde zwarte patroon heeft), en die printen die zwarte cardriges toch echt goed leeg hoor. Het begint dat de afdrukken licht worden, en na een paar velletjes ontbreken er gewoon hele stukken aan het eind op het papier, of staan er aan het end enkel nog een aantal lichte baantjes. Dan zijn volgens mij die patronen toch echt leeg hoor. Als er bij jou dan nog 14ml overblijft dan is of die printer niet goed, of die cardrige. Overigens moet ik wel zeggen dat de melding: 'zwarte cardrige bijna leeg' veel te vroeg komt. Er zit dan soms nog wel voor 100 velletjes tekst inkt in het patroon, gewoon wegklikken die melding dus. Zitten bij dat kleurenpatroon door de lange stilstand de spuitmondjes van de kleurencardrige verstopt, zodat er geen inkt meer uit komt. Ander halve maand niet printen kan de inkt tenslotte toch aardig verdrogen. Scenic20 (die een hp 820, 950 en 7760 gebruikt, en dik tevreden is)[/quote]
Link naar reactie
[quote:b3319b653b="scenic20"][quote:b3319b653b]Een dekjet960c en een 4400c wel te verstaan. Een ramp ! Die deskjet verbruikt veels te veel inkt en er zit een sensor op de cartridges die voorkomt dat je kunt doorprinten wanneer je het 'kritische' punt bereikt. Na een paar steekproven bleek dat een 'leeg' patroon van 42ml nog wel 14ml !!!!!! inkt bevatte......., maar er kwam geen druppel inkt meer op het pappier[/quote:b3319b653b] Ik heb een iets oudere, een deskjet 950, die met datzelfde cardriges werkt (en ook nog een 820cxi die hetzelfde zwarte patroon heeft), en die printen die zwarte cardriges toch echt goed leeg hoor. Het begint dat de afdrukken licht worden, en na een paar velletjes ontbreken er gewoon hele stukken aan het eind op het papier, of staan er aan het end enkel nog een aantal lichte baantjes. Dan zijn volgens mij die patronen toch echt leeg hoor. Als er bij jou dan nog 14ml overblijft dan is of die printer niet goed, of die cardrige. Overigens moet ik wel zeggen dat de melding: 'zwarte cardrige bijna leeg' veel te vroeg komt. Er zit dan soms nog wel voor 100 velletjes tekst inkt in het patroon, gewoon wegklikken die melding dus. Zitten bij dat kleurenpatroon door de lange stilstand de spuitmondjes van de kleurencardrige verstopt, zodat er geen inkt meer uit komt. Ander halve maand niet printen kan de inkt tenslotte toch aardig verdrogen. Scenic20 (die een hp 820, 950 en 7760 gebruikt, en dik tevreden is)[/quote:b3319b653b][/quote] Ja ik was ook altijd zeer tevreden, maar mijn huidige combi heeft me al heel wat ergenis geboden. Het punt is dat het onmogelijk wordt om te printen ! Als ik grotere documenten print, dan stopt de printer na enkele bladzijden of hij laat hele stukken wit....als je dan 50 pagina's hebt geprint is het zeer vervelend om dat steeds te moeten nalopen. Er zit dus een of ander electronisch component in dat deze overlast bezorgt, misschien een chipje....of misschien de snesor....ik weet het niet...feit is dat de patronen niet leeg zijn. Een tijdje terug las ik van iemand dat het mogelijk was om de printer te 'resetten', dat zou ik nog wel eens willen proberen, alleen ik weet niet precies hoe of het werkt hier niet ? Na enkele pogingen geeft hij nog steeds aan dat het patroon leeg is.
Link naar reactie
[quote:90b6dd469b="derkdejong"].... ik word steeds blijer met m´n canon allinone190.......[/quote:90b6dd469b]Ach wat heet? Ik ben ook dik tevreden met de opvolger van mijn HP660, ook een HP'tje nl. de HP3820 voor nog geen 80 Euro. Een eenvoudig printertje met goede resultaten voor het gewone werk. Zelfs voor foto's is hij alleszins redelijk. En het inktpatroon wordt tot de laatste druppel verbruikt. Hij geeft wel ruim van te voren de boodschap dat de inkt bijna op is, maar die negeer je gewoon. Geeft je de tijd om even naar de winkel te lopen voor een nieuwe. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...