anoniem Geplaatst: 6 februari 2004 Delen Geplaatst: 6 februari 2004 Ik heb een probleem met een van mij harde schijven.Bij het opstarten geeft S.M.A.R.T een foutmelding dat de schijf corrupt is en dat ik hem moet vervangen.Als ik dan op F1 druk start de computer verder wel op, maar het duurt dan 10 minuten om bij het aanmeldscherm te komen. De harde schijf is nog maar minder dan 3 maanden oud.Het is een 80 GB maxtor schijf.Ik ben powermax nu aan het uitvoeren.Ik hoop op wat tips(zoals gewoon teruggaan naar de winkel :D ). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2004 Je schrijft het inderdaad zelf al. Belangrijke data bewaren en retourneren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2004 Bedankt voor de zeer snelle reactie!(3 minuten na post.) Ik zal hem wel terugbrengen.Ik had er niet echt belangrijke data op staan want ik had windows laatst opnieuw geïnstalleerd omdat ik hem slecht vond lopen(zal wel aan die schijf liggen). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2004 Nou ja, jij zit ook geen kilometers van je systeem.... :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 6 februari 2004 Gewoon S.M.A.R.T uitschakelen in de BIOS. Het geeft alleen maar problemen. Maak de schijf ook rare geluiden? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 SMART piept niet voor niks in de meeste gevallen, dus uitschakelen is toch wel een beetje de kop in het zand steken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 Ik ben vandaag naar NoRRod gegaan, en daar zetten ze er zo direct een nieuwe HD in.De computer werkt nu beter dan eerst.Ik denk dat het gewoon een schijf was die uit de frabriek al brak was. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 [quote:da8ff3d79f="BrigitteW"]SMART piept niet voor niks in de meeste gevallen, dus uitschakelen is toch wel een beetje de kop in het zand steken.[/quote:da8ff3d79f] Ben ik helemaal met je eens, SMART geeft juist aan of je fouten op je HDD hebt of niet. @allardje Als je ooit weer problemen met je hdd hebt kun je ook [url=http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm]Powermax[/url] downloaden en je hardeschijf controleren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 [quote:8f8c9ed686="Allardje"]Ik ben powermax nu aan het uitvoeren.[/quote:8f8c9ed686] [quote:8f8c9ed686="Red Dragon"]@allardje Als je ooit weer problemen met je hdd hebt kun je ook [url=http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm]Powermax[/url] downloaden en je hardeschijf controleren.[/quote:8f8c9ed686] Nog niet helemaal wakker? :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 SMART begint bij elk minuscuut storinkje te piepen, dus uitzetten als je geen andere schijf wilt kopen of als het niet zo ernstig is. Het is uiteraard een ander verhaal als het een nieuwe schijf is of waar je in ieder geval nog garantie op heb. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 februari 2004 [quote:a77811d6fd="Capone"][quote:a77811d6fd="Allardje"]Ik ben powermax nu aan het uitvoeren.[/quote:a77811d6fd] [quote:a77811d6fd="Red Dragon"]@allardje Als je ooit weer problemen met je hdd hebt kun je ook [url=http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm]Powermax[/url] downloaden en je hardeschijf controleren.[/quote:a77811d6fd] Nog niet helemaal wakker? :wink:[/quote:a77811d6fd] :oops: over het hoofd gezien. Volgende keer eerst maar een bak koffie als ik wat post ;) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen