Ga naar inhoud

Zelf startende cdrom


Aanbevolen berichten

[quote:c0ac9f3691="bigadje"]Dag, hoe maak ik een zelfstartende cd rom. Ik probeer het nu met: [autorun] open = brief.htm icon = star.gif Maar dat lukt niet. Groeten Arnold[/quote:c0ac9f3691] Je vergeet een ding. Allen .exe bestanden kunnen automatisch opstarten. Een .htm dus niet. Natuurlijk is dit te omzeilen door een programma op te roepen, die op zijn beurt weer de .htm bestand aanroept.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
dat werkt dus inderdaad, alleen opent zich nu nog niet de htm-pagina die ik wil. wat zet je achter de opdracht om een bepaalde pagina te openen, die op dezelfde cd staat, in dezelfde directory. icon laat het icoontje zien als je kijkt in verkenner bij de betreffende cd? hoe kan hoe kan je een jpg bestandje tot icoon aanpassen? nuts
Link naar reactie
Ik heb even wat geprobeerd: Klik op start - uitvoeren en vul in [b:773ddcee04]iexplore.exe [spatie] [website][/b:773ddcee04] dus bijvoorbeeld [b:773ddcee04]iexplore.exe www.shell.com[/b:773ddcee04] Dit resulteerde in het starten van Internet Explorer met de gevraagde website. Verder experimenteren leverde op dat dit ook werkt met specifieke html pagina's, dus [b:773ddcee04]iexplore.exe http://www.chudahs-corner.com/soundtracks/ys6ost.html[/b:773ddcee04] werkt ook. [b:773ddcee04]start=iexplore.exe pagina.html[/b:773ddcee04] of [b:773ddcee04]start=iexplore.exe www.website.nl/pagina.html[/b:773ddcee04] zou dus moeten werken...
Link naar reactie
Download [url=http://www.whirlywiryweb.com/articles/shellexe.zip]Shellexe[/url]. Verander Autorun.inf in dit: [code:1:c558dab964] [autorun] open=shellexe.exe htmlbestand.htm[/code:1:c558dab964] (Wijzig htmlbestand.htm in de juiste naam) Zet Shellexe.exe samen met autorun.inf en je HTML file in de root van de CD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...