anoniem Geplaatst: 3 februari 2004 Delen Geplaatst: 3 februari 2004 Dag, hoe maak ik een zelfstartende cd rom. Ik probeer het nu met: [autorun] open = brief.htm icon = star.gif Maar dat lukt niet. Groeten Arnold Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2004 [quote:c0ac9f3691="bigadje"]Dag, hoe maak ik een zelfstartende cd rom. Ik probeer het nu met: [autorun] open = brief.htm icon = star.gif Maar dat lukt niet. Groeten Arnold[/quote:c0ac9f3691] Je vergeet een ding. Allen .exe bestanden kunnen automatisch opstarten. Een .htm dus niet. Natuurlijk is dit te omzeilen door een programma op te roepen, die op zijn beurt weer de .htm bestand aanroept. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2004 helaas vertel je niet hoe het verder moet. ik wil ook een htmbestand automatisch laten starten en zet dus start=exporer.exe in het autorun.inf. echter, hoe laat ik dan ook direct naar het door mij gewenste htm bestand gaan? wat doet "icon=" nuts Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2004 Probeer eens: start=iexplore.exe explorer.exe is de windows-shell iexplore.exe is Internet Explorer [edit] "Icon=" doet het icoontje wat voor het adres in de adresbalk staat veranderen door een niet standaard icoontje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 april 2004 dat werkt dus inderdaad, alleen opent zich nu nog niet de htm-pagina die ik wil. wat zet je achter de opdracht om een bepaalde pagina te openen, die op dezelfde cd staat, in dezelfde directory. icon laat het icoontje zien als je kijkt in verkenner bij de betreffende cd? hoe kan hoe kan je een jpg bestandje tot icoon aanpassen? nuts Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2004 Ik heb even wat geprobeerd: Klik op start - uitvoeren en vul in [b:773ddcee04]iexplore.exe [spatie] [website][/b:773ddcee04] dus bijvoorbeeld [b:773ddcee04]iexplore.exe www.shell.com[/b:773ddcee04] Dit resulteerde in het starten van Internet Explorer met de gevraagde website. Verder experimenteren leverde op dat dit ook werkt met specifieke html pagina's, dus [b:773ddcee04]iexplore.exe http://www.chudahs-corner.com/soundtracks/ys6ost.html[/b:773ddcee04] werkt ook. [b:773ddcee04]start=iexplore.exe pagina.html[/b:773ddcee04] of [b:773ddcee04]start=iexplore.exe www.website.nl/pagina.html[/b:773ddcee04] zou dus moeten werken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 april 2004 open = start.htm heeft bij mij altijd gewerkt (win98) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2004 helaas. al deze opties werken niet (cdrom is wel autorun) [AUTORUN] start=iexplore.exe autorun.html open=autorun.htm bovenstaande heb ik erin gezet. het bestand dat geopend moet worden is autorun.htm (ook geprobeerd met extentie htm) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2004 Download [url=http://www.whirlywiryweb.com/articles/shellexe.zip]Shellexe[/url]. Verander Autorun.inf in dit: [code:1:c558dab964] [autorun] open=shellexe.exe htmlbestand.htm[/code:1:c558dab964] (Wijzig htmlbestand.htm in de juiste naam) Zet Shellexe.exe samen met autorun.inf en je HTML file in de root van de CD. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 april 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2004 :P :P :P fantastische optie. wel even goed in de gaten houden waar spaties komen te staan! nuts Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen